Rakuten Viber представи на събитие, проведено днес, нови функции, които позволяват ефективно, безопасно и сигурно взаимодействие между българските компании и потребителите.
Влиянието на доверието и онлайн сигурността върху репутацията и приходите е особено важно за разнообразната бизнес общност в България, където 38% от предприятията използват приложения за съобщения или социални медии. Потребителите разчитат на все по-малко мобилни приложения, като в същото време очакванията им за персонализирани предложения и защита на личните им данни растат. Ако са застрашени от онлайн кражби и кибератаки, доверието им бързо бива разрушено.
Разширяване на функциите за бизнеса
С оглед на тези тенденции, Rakuten Viber обяви нови функции, като част от стратегията си за изграждане на „суперприложение“. Целта е утвърждаване на надеждна екосистема за бизнеси от всякакъв мащаб – от малки и средни предприятия до големи корпорации с международна дейност. Възможностите включват модерирани публични канали, официални бизнес акаунти, верифицирани от екипа на Viber, криптиране на високо ниво и процеси, сертифицирани и съобразени с международните и местните закони за защита на личните данни.
Rakuten Viber дава възможност на бизнеса да достигне до клиентите си безопасно и ефективно чрез специалните решения “Viber за бизнеса“, които вече се прилагат от българските компании. През последната година средните месечни импресии за Viber Ads в България са нараснали с 23%. Резултатите са част от въздействащи целеви кампании за привличане на нови потребители. В същото време, броят на бизнес съобщенията, използвани за директна, индивидуална комуникация с клиенти, се е увеличил с 27%. Сред тях промоционалните известия, като специални оферти, са нараснали с 11%, разговорите за поддръжка около продажбите – с 80%, а транзакционните съобщения, като потвърждения на поръчки и чувствителна информация, като салда по сметки – с 37%.
Резултатите отразяват повишеното доверие на българските компании в бизнес съобщенията, което мотивира Viber да разшири възможностите, които им предоставя. По този начин, тя съдейства за изграждане на по-голяма разпознаваемост, ангажираност на клиентите и доверие. Актуализациите включват реклами на Viber на цял екран за по-добра видимост, възможност за клик върху съобщение за лесни конверсии и брандирани “Viber Gems“ – анимации, които се появяват в отговор на ключови думи в чатовете на потребителите и които компаниите в България вече могат да брандират за специални поводи.
Rakuten Viber въвежда и решения за сигурни бизнес съобщения (Secure Rich Business Messaging), предназначени за индивидуална комуникация с клиенти. Те осигуряват високо ниво на сигурност за проверка на достоверността на потребителите и транзакциите. В допълнение, Viber вече предлага Бизнес обаждания в България, които служат като „бизнес кол център в приложението“, с който клиентите могат да се свържат безплатно от всяка точка на света. Тази функция се харесва на 91% от потребителите, които предпочитат компании, предлагащи им възможност да се обадят или да изпратят съобщение.
Спокойствие за потребителите и бизнесите
Макар гореописаните функции да позволяват на компаниите да оптимизират работата си с клиентите, доверието им често се подкопава от кражби на самоличност и кибератаки. Бизнесите в България са особено уязвими от киберпрестъпления, като статистиките показват, че 57% от тях са обект на кибератаки поне веднъж месечно.
Високите стандарти за сигурност на Viber дават на българските потребители и компании възможността да общуват помежду си в безопасно пространство. Rakuten Viber е сред трите най-добри приложения за съобщения и разговори по отношение на сигурността от европейската потребителска организация Stiftung Warentest. То използва криптиране при пренос за комуникацията между потребителите и бизнеса, но и от-до за всички частни и групови чатове, както и за частни обаждания. Съобщенията никога не се съхраняват на сървърите на Viber, а връзките са защитени и се осъществяват само чрез HTTPS.
„България е един от ключовите ни пазари от много години и ние сме развълнувани да разширим възможностите, които предоставя на територията на страната“, каза Кристина Констандаче, главен директор по приходите в Rakuten Viber. „Днес бизнесът е изправен пред натиска да изгражда, запазва и развива база от лоялни клиенти. С оглед бюджетните ограничения, наличието на рентабилна и лесна за използване платформа е от съществено значение за безопасната комуникация с клиентите. Нашата цел е да подкрепяме компаниите със сигурни и ефективни инструменти, които повишават удовлетвореността и задържането на клиентите.“