Xiaomi пусна в продажба електрическия си автомобил SU7, който беше представен за пръв път на Световния мобилен конгрес в Барселона. Само за ден, китайският гигант получи почти 89 хил. заявки за своя дебютен електромобил.
До момента голямата неизвестност бе около цената му, тъй като новият играч отдавна разпространи техническите параметри. Xiaomi бе обещал, че ще даде цена под 500 000 юана, което се равнява на 125 000 лева. Реалната цена на модела обаче се оказа двойно по-евтина – базовият SU7 стартира в Китай е на цена от 215 900 юана или 54 000 лева. Така Xiaomi SU7 се оказа не само по-евтин от Tesla Model S, а и от Model 3.
Ето защо, не е учудващо, че в рамките на първите 24 часа от старта на продажбите, броят на предварителните поръчки за SU7 достигна 88 898. Във връзка с това, Xiaomi официално уведоми потенциалните клиенти, че времето за доставка на седана им може да варира от четири до седем месеца.
Анализаторите на пазара смятат, че Xiaomi би могла да използва своя опит в областта на смартфоните, за да разработи интелигентни панели и системи за управление на превозното средство. Освен това, компанията разполага с по-големи парични резерви в сравнение с по-малките стартъпи за електрически автомобили, което вероятно ще помогне на Xiaomi да се справи с огромната конкуренция в тази индустрия.