В ерата на информационните технологии, когато данните са новото злато в съвременния свят, бизнес анализите са жизненоважни за успеха на всяка компания. Фирмите, които не използват данните си ефективно, рискуват да загубят конкурентно предимство, да пропуснат важни възможности за растеж, както и да не отговорят на очакванията на клиентите. В допълнение, те може да не успеят да се адаптират към променящите се пазарни условия, тъй като не вземат информирани бизнес решения, алармират от българската софтуерна компания Тим ВИЖЪН България, която има дългогодишен опит с внедряване на аналитичен софтуер, като партньор на BI системата Tableau за страната ни.
“През 2024 г. компаниите вече не могат да си позволят да игнорират бизнес анализите. Те трябва да използват данните си пълноценно, за да не пропуснат важни възможности за растеж, да са адекватни на пазарните промени и да останат конкурентни в бързо променящия се свят на технологиите” – посочва Даниела Димова, Маркетинг мениджър в Тим ВИЖЪН България. Тя разкрива още подробности за това какво се случва, когато фирмените данни не се използват пълноценно. Ето и основните рискове от подценяването на бизнес анализите.
Затруднения да се предвидят потенциалните рискове за компаниите
Игнорирането на бизнес анализите може да доведе до непредвидени загуби и да се окаже фатално за стабилността на фирмата. Освен това, липсата на отчетливи данни може да ограничи способността на фирмата да реагира бързо и ефективно на възникващи проблеми, което може да доведе до загуба на доверие от страна на клиентите и партньорите.
По-слаба конкурентоспособност спрямо останалите играчи на пазара
Загубата на доверие може да доведе до загуба на пазарен дял и да ограничи потенциала за растеж на фирмата. Освен това, компанията няма да може да се адаптира бързо към промените в пазарната среда, което може да доведе до изоставане от иновациите и технологичните промени.
BI платформите като Tableau се стремят да решат тези проблеми, като залагат на развитието на анализи, прогнозиращи бъдещи процеси. Те използват изкуствен интелект и машинно обучение, за да анализират големи обеми от данни и да предвидят бъдещи тенденции и поведение.
На тяхна база фирмите могат да вземат по-бързи и ефективни решения, основани на сигурни данни, а не само на интуиция. Така те могат да подобрят своята конкурентоспособност и да се адаптират по-бързо към промените в пазарната среда.
Затруднено оптимизиране на бизнес процесите
Анализът на данни е в състояние да помогне за откриването на неефективни бизнес процеси, които не винаги са видими по време на работа, а влияят на ефективността на цялата организация. Те също така могат да помогнат за елиминиране на проблемите с веригата на доставките, които потенциално могат да доведат до липси на суровини и материали, забавяне или цялостно спиране на производството, забавени клиентски поръчки, повишени разходи, неудовлетвореност и ред други негативи.
По-слабо ефективните маркетингови стратегии,
които идват в следствие на липсата на данни за клиентите, могат да доведат до намаляване на продажбите и изоставане от конкурентите. Освен това, фирмата може да не се адаптира бързо към промените в потребителското поведение, което може да ограничи възможностите ѝ за растеж.
по-слаба конкурентоспособност спрямо останалите играчи на пазара
За да предпази българските компании от всички тези негативни последици, Тим ВИЖЪН България организира практическо обучение за работа с BI софтуера Tableau. Курсът ще се проведе от 7 до 9 февруари изцяло онлайн и ще запознае участниците с основните функционалности, предназначение и добри практики за работа с Tableau, което е едно от най-бързо развиващите се и използвани в световен мащаб софтуерни решения за визуализация и анализ на данните. Повече информация за обучението има тук.