6 грешки при изработката на сайт – и как да ги избегнем

В тази статия разглеждаме най-често допусканите грешки при изработката на един сайт. Целта ни e опишем няколко избрани от нас грешки и да предложим решение за тях. Разбира се, някой от тези грешки могат да имат няколко решения. Това са нашите предложения. Нека да видим кои са грешките:

1. Непълно първоначално проучване на пазара или липса на такова

Често поради припряност да се реализира проекта, сайтът се публикува без да има предварително направено проучване за неговата бъдеща среда – или най-малкото то е непълно. Това може да доведе до разводняване на ударната му сила и, от там, по-слабо представяне в търсачките, и разбира се, по-слаба видимост. Разбира се, това не напълно сриваща ‚грешка, но е нещо, което може да се избегне.

Решение: Направете обстойно проучване за онлайн пазара, в който се целите.

2. Съдържание без насоченост

Друга грешка в света на изработката на сайтове е публикуването на съдържание без то да има насоченост към определена цел – или просто така, за да има нещо написано в сайта. Ето как на едно съдържание може да липсва насоченост:

  • Използване на неуместни ключови думи (от гледна точка на SEO)

  • Съдържание, което не е свързано с естеството на сайта

  • Съдържание, което просто цели увеличаването на общия обем в сайта

Решение: Уверете се, че информацията, която помествате във вашия сайт е релевантна, правилно оптимизирана и целенасочена.

3. Неуточнени детайли – шрифт, елементи, стил

Грешка е да не се уточнят детайлите за уеб дизайна с клиента преди да се започне разработката на сайт. Детайли като шрифта, елементи на дизайна и общият стил на сайта е другото, което може да изиграе ключова роля за ефекта му в неговият краен стадий — но не за търсачките, а за посетителите му.

Решение: Предварително уточнете детайлите и ги уеднаквете да изпълняват една цел

4. Твърде амбициозен дизайн

Под твърде амбициозен дизайн разбираме желанието дизайнът да бъде толкова въздействащ, че автоматично да удивява посетителите и да ги превръща в лоялни клиенти.  Добра идея особено ако говорим за онлайн търговия, но изпълнението е много важно. Дизайнът трябва да работи в тандем с останалата част от един сайт. Без да бъде претруфен, а по-скоро изчистен и стилен – „Less is more…” (По-малкото е повече…).

Решение: Целете се в дизайн, който да представя естеството на бизнеса на клиента, бързо, точно, ясно и със стил.

5. Неблокиран достъп

В процеса на разработка на сайта, общоприетата практика е той да се разработва в сървърна среда, до която нямат достъп нито потребителите нито ботовете на търсачките. И в същото време, при посещение на домейна на сайта се зарежда страница, която показва съобщение тип „Очаквайте скоро“. След като сайта е готов и тестван, той се прехвърля на сървъра, където ще се хоства. А в малкото случай, когато това е един и същ сървър, достъпът до него, трябва да бъде включен. Ако не бъде направено всичко както трябва, това може да доведе до SEO проблеми.

Решение: Спазвайте, най-добрите практики при разработка на сайт и се убедете се, че той е достъпен както за потребителите така и за ботовете след като е завършен и прехвърлен.

6. Сайт, който не е пригоден за мобилни устройства

Знаете сайтовете, за които говоря. Тези, които погледнати през мобилно устройство изискват да бъдат увеличени за да стане текста им четлив. Те просто не са оптимизирани за мобилни устройства. Макар, че този проблем е често срещан при стари сайтове, фундаментална грешка е ако при изработката на сайт това не се вземе под внимание.

Решение: Доверете се на компания, която има опит в пригаждането на новият ви сайт и за мобилни устройства.


Това са само 6 грешки, които срещаме често при направата на сайт. Разбира се, има още много такива, и можем да ги засегнем в бъдещи статии.

 

Свържете се със Speedflow Bulgaria ако се интересувате от изработка на сайт от изпитана и опитна компания на info@speedflow.bg