Автор: Николай Тодоров, управляващ партньор в Accedia
Иновативността е черта, която по-често се асоциира със стартъпите, отколкото с утвърдените корпоративни лидери. През последните две години в Accedia преобърнахме това разбиране, като насочихме иновативността към най-значимия фактор за успеха – нашите служители. Благодарение на тях не просто удвояваме ежегодно приходите си, но и се превърнахме в търсен партньор от страна на най-големите компании в света, като вече открихме втори офис в САЩ. Това нямаше да е факт, ако не се съсредоточавахме върху всички стъпки на процеса на обслужването и внедряването на аутсорсинг иновации, първата от която е да влагаме в служителите и да им предложим най-доброто отношение, на което сме способни. Неведнъж сме казвали, че ако сме изправени пред избора да запазим проект или човек в компанията, винаги бихме предпочели да се съобразим с интересите на професионалистите си и тази философия е част от ДНК-то ни от основаването на Accedia.
За да гарантираме най-добрите възможни условия за работа, релаксираща пауза и забавление на екипите си, инвестирахме над 1 млн. лв. в чисто нов офис, който в края на миналата година отвори врати на прекрасна локация в София. Той ще приюти планираното удвояване на персонала ни, като осигурява всичко необходимо за стимулирането на креативността – от високо технологичното оборудване до бар на последния етаж, с бариста на разположение през целия ден.
Отношение към служителите на следващото ниво
От години бонусите към заплатата, възможностите за постоянно обучение на служителите и осигуряването на предразполагаща работна среда се превърнаха в норма в технологичната индустрия. Затова в Accedia се насочихме към следващото стъпало в отношението към професионалистите, които работят за нас. Вече всеки служител е не просто специалист на световно ниво, а има възможността да се превърне в генератор за иновации, който може да окаже реално въздействие върху развитието на компанията и аутсорсинг индустрията изобщо.
За да подсилим средата за постоянно развитиев компанията, преди две години създадохме Innovation Development Center. Много компании провеждат хакатони, но в Accedia ние разглеждаме иновативния потенциал на служителите си като значително по-съществена част от компанията. Затова в рамките на вътрешен риалити формат, те имат възможността сами да предложат новите продукти, върху които искат да работят, или технологиите, които да внедрим при работата си.
Процесът наподобява създаването на стартъп, в рамките на който служителите ни развиват фундаментални бизнес умения, като управление на срокове, изграждане на презентационни умения, преодоляване на предизвикателства, работа в екип и иновиране с определени ресурси. Най-интересните проекти, които трябва да имат ясно дефинирани метрики за успех, се избират с гласуване и се осъществяват от самите тях, с ресурси на компанията. Нещо повече, ако финалните продукти се монетизират, екипите, отговорни за създаването им, запазват мажоритарната част от интелектуалната собственост, което е още по-мощен стимул за разгръщането на предприемаческия им дух.
Аутсорсинг компанията като акселератор
Превръщането на служителите ни в иноватори е разнороден процес, в който се включва цялата компания. При реализирането на техните идеи, представители на всеки отдел се превръщат в ментори, към които екипите могат да се обърнат за съдействие, като Innovation Development Center вече показва, че пътят към успеха днес е да третираш служителите си като предприемачи и да подкрепяш начинанията им. Сезоните, които проведохме в Accedia под шапката на центъра, доведоха до страхотни идеи за приложения, а една от новите технологии, с която един наш екип започна да работи по собствено приложение, моментално беше потърсена по проект от наш клиент.
Но най-добрият резултат не са техническите умения или приложенията, които се разработват, а позитивното усещане в Accedia, когато творческият потенциал на хората получава поле за неограничена изява. Докато той се реализира, професионалистите ни не просто придобиват нови умения, но в лицето на мениджмънта получават доверен партньор, готов да вложи всичко за израстването им и в превръщането на работата в още по-приятно изживяване.А нищо не е по-стимулиращо от това да видиш положителната промяна, която собствените ти идеи и усилия оказват върху средата около теб, докато се превръщаш от служител в аутсорсинг компания в лидер и иноватор.
*Николай Тодоров е доктор по „Информатика“, магистър по „Стопанско Управление“, автор на редица научни публикации и сертифициран като Project Мanagement Professional (PMP®). С над 20 години опит в сектора на информационните технологии, той е основател и управляващ партньор на Accedia, където оглавява отдела, който разработва софтуерни решения и отговаря за технологичното развитие и иновациите в компанията.
Accedia е българска софтуерна компания, която предоставя на глобални клиенти професионални IТ услуги. От основаването си преди 6 години ежегодно отчита ръст между 70 и 100% и редовно получава национални и световни бизнес и HR награди (включително наградата за Growth Strategy of the Year от European Business Awards, Златен Stevie за най-добър работодател и отличието като една от най-динамичните компании в Централна и Източна Европа в класацията на Deloitte Technology Fast 50). Клиентската им база се простира върху всички континенти и включва водещи финансови институции и банки, Fortune 100 IT корпорации, мултинационални телекоми, големи логистични и комунални компании. Още – на https://accedia.com/