Какво да правиш, когато продажбите не вървят?

И така, в “живота” на всеки онлайн магазин настъпва период, в който нещата не вървят както трябва. Може би продажбите са намалели? Или може би никога не са започвали? Или пък може би си променил нещо в маркетинга, което е сринало всичко, и не си сигурен каква може да е причината?


А пък може би е излязъл на пазара по-добър от твоя продукт или е дошъл нов играч, който се “бие” с цените?


Не знам каква може да е причината при теб, но знам едно – тя е поправима и в този материал ще ти разкажа няколко техники за решаване на проблема. Те засягат например стратегии в социалната мрежа, с които да подобриш своя маркетинг във Фейсбук.


Предварително ти благодаря, че си решил да прочетеш докрая този текст и да научиш нещо ново, което да ползваш на практика. Приятно четене!


  1. Конкурентен ли е продуктът ти? Понякога ние сляпо вярваме в “магичните” качества на нашия продукт, без да обръщаме внимание на реалността, което е невероятно вредно! Една от най-важните стъпки при започването на нов бизнес е да проучиш пазара и узнаеш доколко има интерес към продукта, който си избрал, и оттам насетне, ако прогнозите са благоприятни, да положиш съответните усилия.

    Много бизнеси започват с авантюри и нулеви анализи на конкурентите – не бъдете сред тези бизнеси! Ако вече сте започнали, но е изминало твърде много време и се вижда, че няма интерес към продукта – може би той не изглежда привлекателен за купувачите, не им решава проблем, твърде скъп е, има по-добър аналог и така нататък.

    Тук каквито и промени да правите във вашия фейсбук маркетинг или гугъл маркетинг – не би се отразило сериозно на стратегията Ви. Казвам го направо – ако продуктът Ви е скапан, няма какво да се направи – изберете нещо друго и започнете отначало!


  2. Каква е аудиторията, на която показвате продукта си? Например, ако продавате зъболекарски аксесоари, едва ли правилната аудитория би била “всички хора на възраст от 18 до 65+ години” – това е твърде широка целева група. Много по-добре би било да насочите рекламата си, например във Фейсбук, към хора, които са се отбелязали, че са зъболекари, че това е професията им.

    На първо място, ако продуктът е нов, бих започнал с кампания за брандиране – например през видео. И ангажиралите се с тази реклама бих облъчил повторно с втора, трета, пета и прочее.

    Изводът тук е – изберете внимателно Вашата целева група. И работете с нея.


  3. От кои устройства купуват Вашите потребители? Може би потребителите Ви купуват предимно от настолни машини, а не от мобилни устройства? Защо това е така? Може би мобилната версия на сайта Ви е неудобна за хората? Ако има проблем с нея, променете я, подобрете я! Също, помислете за различно съдържание, което да се показва само на мобилните устройства – това е твърде важно!


  4. Спрели сте рекламата към мобилни устройства, защото продавате само на настолни компютри? Не допускайте тази грешка! Обикновено това влошава резултатите, тъй като мобилната реклама, макар през нея покупките да са по-малко, допринася за резултатите и на настолната реклама.

    Ако сте изключили рекламата към мобилни устройства като канал, моля преосмислете решението си! Добра идея би било да направите две отделни кампании – една за настолни компютри, а друга – за мобилни устройства, но не спирайте едната – това ще навреди и на другата.


  5. Спирате рекламата твърде бързо. Да, това също може да повлияе негативно на Вашите резултати. Защо ли? За всяка реклама, за да тръгне както трябва, е необходимо, разбира се, време. Дайте време на Вашата кампания да се разгърне – вече са минали цели три дни и нещата не се получават? Това е твърде кратък период! Само за да се обучи кампанията са необходими поне 7-8 дни, визирайки Фейсбук. Тъй че – не бързайте – припомнете си приказката за заека и костенурката, и бъдете като костенурката.


    И така, благодаря ти за вниманието и желанието да научиш нещо ново.

    За да подобриш представянето си във Фейсбук, препоръчвам ти да прочетеш веднага този материал с още 13 тактики за силно присъствие във Фейсбук.


Оставам на линия за въпроси и подкрепа.

Кико, Webselo.com, marketing@webselo.com & 0898 623 062.