Високите продажби през последните два месеца на годината, са традиционно очаквани за всички търговци, но в причините за покупка обновяването на дома и техниката вече измества желанието да правим подаръци. Българите подхождат по-прагматично към харченето на спестените средства преди и около Коледа и макар да не пропускат да зарадват близки и приятели, все по-често инвестират в подобряването на собствения си начин на живот. Такива са изводите от анализа на продажбите за месец декември на онлайн магазина eMAG.bg. През последния месец на 2016 г. онлайн магазинът отчита над 5 млн. посещения, което е с 18% повече в сравнение със същия месец през 2015 г.
Смарт устройствата доминират продажбите на черна техника
Краят на годината за много хора беше повод да се зарадват с нов смартфон или телевизор. Това е индикация за желанието на българските потребители винаги да бъдат на гребена на вълната в общуването и забавлението си.
Според статистиката за продажбите на eMAG.bg за последния месец на 2016-а година в сегмента на мобилните телефони най-големи са приходите от продажба на смартфони с широчина на дисплея от минимум 5“. На тях се падат около 60% от декемврийските продажби на мобилни телефони, предлагани от еМАG (като брой устройства). Традиционно силни на българския пазар са и продажбите на топмоделите на водещите марки, което е показателно за това, че за българския потребител луксозният смартфон е израз на лично самочувствие и желание да използва последните технологични нововъведения.
Сред най-продаваните телевизори в eMAG.bg за декември 2016-а са моделите с най-добро съотношение цена/възможности. Това са устройства с диагонал между 32 и 49 инча, най-често със smart възможности, но и все по-често с 4K резолюция. Най-продаваните марки, съвсем очаквано, са на водещите в света производители Samsung, Philips, LG, Sony, но съществува и силно ценово ориентиран сегмент, където купувачите залагат на големия диагонал срещу най-достъпна цена, без да робуват на предпочитания за бранда. Във високия клас най-търсени са моделите с 49-55“ диагонал и 4K резолюция, като много потребители предпочитат извит екран.
eMAG.bg е популярен доставчик на хардуерни компоненти за българските компютърни ентусиасти: най-голям обем продажби около Коледа регистрират геймърските видеокарти и SSD дисковете. Любопитно е също, че сред моделите лаптопи с най-голям оборот не са най-евтините предложения, а модели от среден клас и геймърски преносими системи. При таблетите се запазва тенденцията продажбите да са доминирани предимно от евтините оферти.
Общият дял на потребителска електроника от общите продажби на eMAG.bg за последния месец на 2016 г. възлиза на около 60% (като паричен оборот).
Всичко за дома от едно място
Постоянното разширяване на платформата eMAG Markeplace, която дава възможност на български производители и дистрибутори да предлагат продукти в онлайн магазина, като осигурява на клиентите забележително разнообразие от продукти. Според статистиката на сайта, най-купуваните стоки за дома, са основни електроуреди – климатици, хладилници, перални, кафемашини. В голям процент от случаите продажбите са резултат от желание за модернизиране на оборудването на дома, което говори за цялостно повишаване на качеството на живот. Дори в зимния сезон продажбите на климатици остават на добро ниво – потребителите оценяват комфорта да имат ефективно отопление, което им позволява сами да управляват разходите. Техниката за дома (бялата техника) допринася за почти 19% (като паричен оборот) от общите продажби на eMAG.bg през декември миналата година.
„Отчитаме все по-силен интерес към продуктите за обзавеждане и декорация на дома,“ каза Стефана Здравкова, Генерален мениджър на eMAG България. „Това означава, че все повече дами пазаруват онлайн и че eMAG се утвърждава не само като един от популярните он-лайн магазини за техника, но и все повече като универсален хипермаркет. Индикация за това са успешните ни продажби в сегмента „домашни любимци“ и „стоки и аксесоари за автомобили“, добави тя.