United Group обяви, че е постигнала споразумение за продажбата на SBB d.o.o Белград, водещ алтернативен доставчик на платена телевизия, високоскоростен интернет и фиксирани телефонни услуги в Сърбия, на e& PPF Telecom B.V. („e&/PPF“). Групата също така се споразумя да продаде Eon TV International Ltd (холдинговата компания на NetTV Plus) и спортните си права за излъчване в Западните Балкани (Босна и Херцеговина, Черна гора, Северна Македония и Сърбия) на Telekom Srbija a.d. Белград („TS“).
Тези транзакции оценяват стойността на продаваните активи на 1,5 милиарда евро, което представлява 10 пъти EV/2024 EBITDAal (преди IFRS 16) и демонстрират силния опит на United Group в развитието на водещи брандове и операции в региона през последните две десетилетия.
United Group ще продължи да притежава и управлява основните си медии в Сърбия, включително N1 и Nova S. Тези канали ще останат достъпни във фиксираната мрежа на SBB и ще бъдат предлагани и на клиентите на Yettel.
Сделките подлежат на одобрение от съответните регулаторни органи и се очаква да бъдат финализирани през първата половина на 2025 г.
В допълнение, както беше обявено на 13 януари 2025 г., United Group подписа необвързващо споразумение с BH Telekom d.d. Сараево („BHT“) във връзка с потенциална продажба на Telemach BH d.o.o. Сараево и Telemach Crna Gora d.o.o. Подгорица.
След приключването на сделките с e&/PPF, TS и BHT, United Group ще е изпълнила стратегическата си цел за излизане и успешно монетизиране на телекомуникационните си активи извън ЕС. Не се планира продажбата на други активи на United Group в близко бъдеще.
Виктория Боклаг, Главен изпълнителен директор на United Group, коментира:
„Нашата Група беше създадена на основата на SBB преди почти 24 години и прерасна в най-голямата телекомуникационна и медийна компания в региона. От самото си създаване United Group се разрасна бързо в Югоизточна Европа чрез успешно финализиране на над 100 сделки по сливания и придобивания, като значително засили присъствието си в ЕС още от първата си стъпка на словенския пазар през 2009 г. Разширяването ни на напълно конвергентните и икономически стабилни пазари в Гърция, България и Хърватия допълнително затвърди тази позиция.
Тези транзакции са в унисон със стратегията ни да фокусираме вниманието си към пазари, на които можем да предоставим пълния спектър от мобилни и фиксирани телекомуникационни услуги на нашите клиенти. Това ще ни позволи да реализираме максимален потенциал за растеж и създаване на стойност. Чрез оптимизиране на операциите си и насочване към пазарите на ЕС, ние повишаваме ефективността си и създаваме стабилна основа за постигане на дългосрочен успех.“