Идва ерата на хипер-персонализираната търговия на дребно

Хипер-персонализирано клиентско изживяване, гъвкави и иновативни възможности за пазаруване, устойчивост и етично снабдяване. Това са трите основни тенденции, които ще оформят бъдещето на търговията на дребно през 2025 г., според участниците в конференцията 2025: Retail’s Big Show, която се проведе в началото на януари, в Ню Йорк.

Фокусът на събитието беше върху потенциала на изкуствения интелект да трансформира търговията на дребно, както и възможностите на ERP системите и други иновации да адресират предизвикателствата в сектора – от подобряване на клиентското изживяване, до навременното удовлетворяване на търсенето.

В рамките на събитието Microsoft демонстрира как Microsoft Copilot и AI агентите, внедрени в ERP системите, управляват автономно работните потоци и организират процесите в различни сфери, включително клиентското изживяване, снабдяването, обслужването и операциите. Това позволява на служителите да се концентрират върху стратегическите приоритети, като по този начин подобряват ефективността, спестяват разходи и подобряват взаимоотношенията с клиенти и доставчици.

“С AI решения, внедрени в ERP и CRM системите от фамилията Dynamics 365, търговците на дребно могат да разширят персонализирането на клиентското изживяване, както във физическите магазини, така и в дигиталните канали. Тази тенденция ще определи бъдещето на търговията през настоящата и следващите години“ – споделя Даниела Димова, маркетинг мениджър на българската софтуерна компания Тим ВИЖЪН България, която е партньор на Microsoft и утвърден внедрител на бизнес решенията на компанията.

Според компанията, новите по-гъвкави и иновативни възможности за пазаруване ще бъдат задължителни за всеки ритейлър в бъдеще, а изкуственият интелект ще улесни управлението на веригите на доставки и ще предложи нови модели за изпълнение на поръчки. Успоредно с това, устойчивостта и етичното снабдяване ще станат основен приоритет за бизнеса.

В допълнение, AI асистентите в бизнес и аналитичните платформи предоставят възможност за задаване на въпроси и получаване на детайлни обяснения за тенденциите при данните. Това е особено полезно за ритейл компаниите, които ежедневно трябва да наблюдават динамични фактори като наличности и продажби, и да реагират своевременно на пазарните промени.

„Задвижваните от изкуствен интелект функционалности в ERP системите са повече от технологично надграждане за търговците на дребно. Те са следващото ниво в ритейл търговията, която ще промени изцяло начина, по който пазаруваме в бъдеще“ – допълва още Даниела Димова от Тим ВИЖЪН България.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *