Отличието е за устойчивите бизнес практики на компанията, които подкрепят кръговата икономика и оптималното използване на ресурсите
Инвестициите на Yettel в устойчивото развитие донесоха поредно високо отличие на компанията. Телекомът спечели наградата „Устойчив инвеститор“ в първото издание на конкурса ESG AWARDS 2024. Отличието бе връчено на Михаела Калайджиева, главен директор „Корпоративна политика“ на Yettel, лично от Антонио Хаутле, изпълнителен директор на Мрежата на Глобалния договор на ООН в Швейцария и Лихтенщайн.
Състезанието се организира от изданието ESGnews.bg и има за цел да отличи най-добрите компании и организации в България, които имат положително въздействие върху околната среда, обществото и доброто управление. Партньори на първите академични ESG награди у нас са Българската мрежа на Глобалния договор на ООН и Стопански факултет и ESG Lab на Софийски университет „Св. Климент Охридски“.
Наскоро Yettel публикува третия си годишен Доклад за устойчиво развитие, в който отразява напредъка и постиженията си в четирите стратегически области – околна среда, хора, технологии за устойчиво бъдеще и управление, основано на почтеност и прозрачност. През 2023 г. телекомът намалява въглеродните си емисии с над 20 000 тона спрямо година по-рано, а най-голям принос за това има 10-годишното споразумението за доставка на електроенергия от възобновяеми източници. Мащабният проект подпомага не само плана на Yettel за декарбонизация, но и е важна стъпка за енергийната трансформация на телекомуникационния сектор. С пускането в експлоатация на фотоволтаичния парк „Верила“, компанията вече покрива 86% от потреблението на мрежовата си инфраструктура и 80% от останалите операции със зелена енергия.
Ограничаването на електронните отпадъци и насърчаването на кръговата икономика е друг важен стълб в политиките за устойчивост на Yettel. Дългогодишната кауза на телекома да насърчава правилното третиране на излезлите от употреба електронни устройства намира изражение в редица програми за рециклиране и образователни кампании. В резултат, само за последната година компанията успява да събере с 60% повече стара техника в магазинната си мрежа спрямо 2022 г. и предотвратява попадането на над 27 тона електронни отпадъци на сметището. А данните от скорошно проучване на телекома показват, че осведомеността по темата нараства през 2024 г. и вече 79% от потребителите са наясно, че сред мобилните оператори има такива, които събират и рециклират стари устройства.
Последната инициатива – РЕЦИКЛАТОРЪТ на Yettel, разказва на хората за последствията от замърсяването с електронни отпадъци и им предлага удобен начин да се разделят със старата си техника, в подкрепа на кръговата икономика. Само за 4 месеца инсталацията успява да събере над 1000 кг електронни отпадъци и да достигне до над 200 000 души с посланията си за отговорна употреба на технологиите.