Коригираната нетна печалба на Xiaomi за първото тримесечие на 2024 г. се удвоява на годишна база до 6,5 млрд. юана

Компанията навлиза в траектория на стабилен растеж, задвижван от множество фактори

 

Xiaomi обяви неодитираните си консолидирани резултати за трите месеца, приключващи на 31 март 2024 г., като тримесечните приходи отбелязват двуцифрен ръст на годишна база за две поредни тримесечия.

През периода общите приходи на групата възлизат на 75,5 млрд. юана, което представлява увеличение от 27% на годишна база. Коригираната нетна печалба достигна рекордно високи стойности, като се увеличи със 100,8% на годишна база до 6,5 млрд. юана. Това включва разходи в размер на 2,3 млрд. юана, свързани с бизнеса със смарт електрически превозни средства и други нови инициативи, което е сигнал за ускорен растеж. Благодарение на ефективното изпълнение на основната си оперативна стратегия “двоен акцент върху мащаба и рентабилността”, през първото тримесечие на 2024 г. маржът на брутната печалба на Xiaomi достигна 22,3% на равнище група, което представлява увеличение с 2,8 процентни пункта на годишна база.

Групата усилено изпълни оперативните си стратегии, като постигна двуцифрен ръст на приходите през Q1 в трите си основни бизнеса – смартфони, IoT и лайфстайл продукти, както и интернет услуги. Многобройните двигатели на растежа на Xiaomi, съчетани със стабилното представяне на бизнеса със смарт електрически превозни средства, стимулираха резултатите на компанията да надхвърлят значително пазарните оценки.

В дългосрочен план рентабилността на ключовите бизнеси на Xiaomi остава стабилна, а наличието на големи парични ресурси подкрепя технологичните иновации и развитието на бизнеса със смарт ЕПС. Към 31 март 2024 г. паричните ресурси на Групата достигат 127,3 млрд. юана. Нейните разходи за научноизследователска и развойна дейност през първото тримесечие възлизат на 5,2 млрд. юана, което е с 25,4% повече на годишна база, като са постигнати множество технологични пробиви, особено в областта на смарт технологиите за електромобили.

Глобалните доставки на смартфони на Xiaomi се увеличиха с 33,7% на годишна база до 40,6 млн. броя през периода, отбелязвайки ръст на годишна база за три поредни тримесечия. Приходите от смартфони отбелязаха ръст за четвърто поредно тримесечие, достигайки 46,5 млрд. юана. По данни на Canalys Xiaomi запазва челната си позиция в топ 3 на световните доставчици на смартфони за 15 поредни тримесечия, с 13,8% пазарен дял през първото тримесечие.

Дебютът на смарт електромобила Xiaomi предизвика изключителен възторг сред потребителите и бързо се превърна в нов двигател на растежа. Първият смарт електромобил на Xiaomi, серията Xiaomi SU7, беше официално пуснат на пазара на 28 март 2024 г., като така завърши цялостната стратегическа линия на Групата “Човек × Автомобил × Дом”. Позициониран като “пълноразмерен високопроизводителен еко-технологичен седан”, серията Xiaomi SU7 включва три модела, като цените започват от 215 900 юана. Официалната премиера привлече широко пазарно внимание, пораждайки силно търсене.

Към 30 април общите заявени поръчки за серията Xiaomi SU7 достигнаха 88 063 автомобила. Към 10:00 ч. пекинско време на 15 май броят на доставки достигна 10 000 коли, поставяйки нов индустриален рекорд за време на доставка на дебютен модел на нова марка автомобил.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *