По време на CES 2024, водещо световно изложение за електроника, което се провежда от 9 до 12 януари, Volkswagen ще представи първия автомобил, в който базираният на изкуствен интелект чатбот ChatGPT е интегриран в гласовия асистент IDA. В бъдеще клиентите ще имат безпроблемен достъп до непрекъснато нарастващата база данни с изкуствен интелект във всички модели на Volkswagen, оборудвани с гласовия асистент IDA, и ще имат проверено съдържание, което да им се чете, докато шофират. Cerence Chat Pro, разработен от технологичния партньор Cerence Inc. е в основата на нова функция, която предлага уникално интелигентна и автоматизирана ChatGPT интеграция. Volkswagen ще е първият от масовите брандове, който ще предлага Chat GPT като стандартно оборудване от второ тримесечие на 2024 в много модели от серийното си производство.
Новият чатбот се предлага в съчетание с последното поколение инфотеймънт при напълно електрическите ID.7, ID.4, ID.5, ID.3 и конвенционалните изцяло обновени Tiguan и Passat, както и фейслифта на Golf.
При активиран Cerence Chat Pro, интегрирането на ChatGPT в бекенда на гласовия асистент на Volkswagen предлага множество нови възможности, които надхвърлят предишния гласов контрол. Например гласовият асистент IDA може да се използва за контролиране на инфотеймънт системата, навигацията, климатичната инсталация или да отговаря на общообразователни въпроси. В бъдеще, AI ще осигурява допълнителна информация и отговор на въпроси, които надхвърлят тези елементарни команди, което е естествено и логично предвид постоянното му усъвършенстване и нарастване на възможностите. Това може да бъде полезно на много нива по време на шофиране: обогатяване на разговори, изясняване на въпроси, взаимодействие на интуитивен език, получаване на специфична за превозното средство информация и много повече – изцяло без ръце.
Нищо не се променя за водача. Няма нужда да създавате нов акаунт, да инсталирате ново приложение или да активирате ChatGPT: гласовият асистент се активира със “Здравей, ИДА” или посредством натискането на бутона на волана. IDA автоматично приоретизира дали трябва да се изпълни функция на превозното средство, да търси дестинация или да направи корекция в температурата. Ако системата на Volkswagen не може да изпълни заданието, то се препраща анонимно на AI и близък по звучене до гласовия асистент на Volkswagen отговаря.
ChatGPTне получава достъп до данните на автомобила; въпросите, както и отговорите биват изтрити веднага, за да се гараантира най-високо ниво на защита на личните данни. Целият процес се фасилитира от Cerence Chat Pro, който използва множество източници, включително ChatGPT, за да даде възможност на IDA да предостави точни и подходящи отговори на почти всяко запитване, което можете да си представите. Функцията също дава приоритет на сигурността и безпроблемната интеграция с безбройните възможности на IDA, осигурявайки лекота на използване за водачите.
„Volkswagen винаги е демократизирал технологията и я е правил достъпна за мнозина. Това просто е вплетено в нашата ДНК. В резултат на това сега сме първият масов производител, който прави тази иновативна технология стандартна характеристика в пътническите автомобили от компактния сегмент нагоре. Благодарение на безпроблемната интеграция на ChatGPT и близкото сътрудничество с нашия партньор, Cerence, ние предлагаме на нашите потребители добавена стойност и директен достъп до базирания на AI изследователски инструмент. Това за пореден път отличава нашите продукти и ги прави едни от най-иновативните“, казва Кай Грюниц, член на Управителния съвет на Volkswagen.
„Горди сме да надградим опита си в автомобилостроенето и дългогодишното си партньорство с Volkswagen, за да предложим на потребителите иновации, които използват генеративен AI и големи езикови модели – дори след като са закупили превозно средство“, казва Щефан Ортманс, главен изпълнителен директор на Cerence. „С Cerence Chat Pro, Volkswagen разполага с автоматична интеграция на ChatGPT, която предлага несравнима гъвкавост, персонализиране и лекота на внедряване, като дава приоритет на сигурността и използваемостта за водачите. Докато гледаме към бъдещето, заедно Volkswagen и Cerence ще проучат възможностите за сътрудничеството за проектиране на ново, базирано на голям езиков модел (LLM) потребителско изживяване като основа на автомобилния асистент от следващо поколение на Volkswagen.“