Amazon също се включи в оспорваното състезание в областта на изкуствения интелект с новия си чатбот – Amazon Q. Той е разработен от облачното подразделение на компанията и цели да помогне на служителите в ежедневните им задачи, като резюмира стратегически документи, попълва вътрешни билети за поддръжка и отговаря на въпроси относно фирмената политика.
Той идва една година след като OpenAI пусна своя чатбот ChatGPT и ще се конкурира с други корпоративни чатботи, включително Copilot, Google’s Duet AI и ChatGPT Enterprise. “Мислим, че Q има потенциал да стане спътник за милиони хора в техния професионален живот” – посочва Адам Селипски, главен изпълнителен директор на Amazon Web Services (AWS).
Той представи новия корпоративен чатбот Q на конференцията на Amazon Web Services’ Reinvent в Лас Вегас. Бета версията на изкуствения интелект вече е налична, а няколко от функциите му са налични безплатно.
След края на пробния период, версията за бизнес потребители ще струва 20 щ. долара на месец. Версията с допълнителни функции за разработчици и IT специалисти ще струва 25 щ. долара. За сравнение, Copilot за Microsoft 365 и Duet AI за Google Workspace за бизнеса струват по 30 щ. долара месечно за всеки потребител.
Първоначално Q може да помага на хората да разберат възможностите на AWS и да отстраняват проблеми. Хората ще могат да говорят с него в комуникационни приложения като Slack на Salesforce и текстови редактори за разработчици на софтуер – обяснява Селипски. Q също може да предоставя цитати от документи, за да подкрепи своите отговори в чата.
Инструментът може автоматично да прави промени в изходния код, така че разработчиците да имат по-малко работа, допълва още изпълнителният директор. Услугата ще може да се свърже с повече от 40 корпоративни системи, в резултат на което потребителите ще могат да получават информация, съхранена в Microsoft 365, Dropbox и Sal.