Настоящата обстановка предлага множество възможности за успех на бизнеси в областта на транспорта и логистиката. За разлика от много други, този тип предприятие има истински потенциал да процъфти – стига да имате правилната подготовка и подход.
Ето най-важните неща, които трябва да имате предвид, ако искате успешно да започнете бизнес в транспорта и логистиката.
Започнете с Дигитализация
Организационната структура на работните процеси е в основата на успешния бизнес. За да е конкурентоспособно логистичното предприятие, тя трябва да е стабилна, съвременна и възможно най-автоматизирана. Това е възможно само чрез базирането на управлението на дейността на солиден SAP ERP или SAP EWM софтуер, като този на Qinlox.
За да бъде успешен един логистичен бизнес, той трябва да бъде изключително експедитивен, коректен и прецизен. Трябва да се поддържа високо темпо и ниво на работа и да се минимизира възможността за обърквания и човешки грешки.
Това е възможно именно чрез изначалното въвеждане на единна система за следене, анализ и управление на складовата база и логистика от тип ERP и EWM.
Възползвайте се от Автоматизация
Автоматизацията на работните процеси е в основата на високата продуктивност и точност. Това е факт както за бизнеса в производството, така и за предприятията занимаващи се с логистика.
Уви, автоматизацията е скъпо начинание. Наистина, най-ефективният начин да се организира складовият процес е с роботика като Лазерни Водачи (LGV, или Laser Guided Vehicles) и Автоматизирани Товарачи (ALV, или Automated Loading Vehicles). За съжаление, организирането на инфраструктурата така че да поддържа този тип съоръжения са огромен разход. Самата техника – също.
За един бизнес би било отличен старт, ако може да започне с подобни придобивки от самото начало. Но дори и да не може, има много достъпен хардуер, който може да допринесе за автоматизиране на логистичния процес.
Проучете системи за сканиране на баркодове, датчици за ефективност, системи за проследяване на пратките. Всички те могат да бъдат интегрирани в SAP EWM система и да увеличат неимоверно ефективността на вашето транспортно-логистично предприятие.
Изберете Правилната Локация
Избирането на правилното местоположение за складовите бази е още една важна предпоставка за успеха на всеки логистичен бизнес.
Изключително важно е транспорта да се започне от възможно най-удобната отправна точка. Всяка излишна секунда, прекарана от служители и клиенти в път от и към предприятието, е загуба на производителност.
Времето е един от най-ценните ресурси на всяка всеки логистичен бизнес. В дългосрочен план и малките загуби се натрупват и придобиват чудовищни размери. За това складовете и офисиите трябва да са на възможно най-удобното и достъпно място.
Преценете Добре Мащабите
Всеки бизнес иска да започне съществуването си ударно, и след това да продължи да се развива стремглаво. Това много често не е възможно, въпреки инвестираните пари, ентусиазъм и старание.
За това при започване на ново логистично предприятие е важно много добре да се проучи пазара, потребностите и мащабите на достъпните ниши. В много случаи е по-добре да се започне по-скромно и стегнато, отколкото твърде амбициозно.
Материалната база може в някои отношения да е ограничена, стига да позволява логистичния процес да е максимално оптимизиран. По-добре е да се остави поле за бъдещо развитие, отколкото да се претовари предприятието още преди да е набрало интерция.
Заложете на Маркетинга
Ефективното привличане на клиенти е в основата на успеха на съвременния бизнес. Това прави инвестициите в маркетинг абсолютно задължителни за всяко предприятие. Ключът към успеха тук е да се обърнете директно към потенциалните клиенти и да ги спечелите в дългосрочен план. За целта трябва да проучите пазара много добре. Това ше ви позволи да се концентирате върху най-ефективните начини да им се представите.
В някои ситуации може да е необходимо производството и разпространението на рекламни материали. В други е удачно да съсредоточите кампанията си върху реклама в социалните мрежи, или чрез местни медии.
Във всички случаи трябва да наблегнете на присъствието си в Интернет. Важно е да се подсигурите, че вашата услуга излиза по-напред в търсачките, които ползват всички потребители (SEO). Ако се погрижите добре за тези аспекти от маркетинга си, не би трябвало да имате проблеми с привличането на клиенти