„Онлайн рецепция“ е името на нова услуга, която позволява лесно и бързо запазване на час онлайн за пациентите на болници, ДКЦ-та, медицински центрове и клиники, специалисти и общопрактикуващи лекари, стоматолози, естетични клиники, физиотерапевти и всеки друг доставчик на здравни услуги. Услугата се предлага от българската платформа за електронно здравеопазване Consento.
Новото при тази услуга е, че за разлика от други подобни платформи за запазване на час, при които пациентът трябва да посети определена уеб платформа или мобилно приложение, „Онлайн рецепцията“ може да се вгради във всеки сайт на лекар или медицинска организация и запазването на час може да се случи без пациентът да напуска този сайт и без да се регистрира предварително, което е задължително условие при повечето други букинг платформи. Към уеб страницата, профила или снимката на всеки лекар (ако са представени само като списък от снимки и имена) се добавя бутон “Запази час за преглед”, който стартира „Онлайн рецепцията“ за съответния лекар.
Запазването на час става в три лесни стъпки:
Стъпка 1 – избор на вид преглед с уточнение на възрастова група (дете, възрастен),
типа на прегледа (платен, по НЗОК, по фонд и т.н.), категория (остър, профилактичен, с изследване, домашно посещение и т.н.);
Стъпка 2 – според избора, направен в стъпка 1 „Онлайн рецепцията“ показва онези дни и часове от графика на избрания лекар, които отговарят на критериите от предходната стъпка, така че пациентът да избере удобни за него ден и час;
Стъпка 3 – Въвеждане на данни за пациента / придружителя (ако пациентът е непълнолетен). С тази последна стъпка часът е запазен и пациентът, и лекарят получават потвърдителни е-мейли и SMS-и за запазения час.
Други предимства на услугата „Онлайн рецепция“ на Consento са:
– Възможността да се инсталира на неограничен брой сайтове (ако например лекарят има няколко работни места), като графикът му между отделните сайтове се синхронизира в реално време и няма опасност от дублиране на запазени часове.
– Възможността на един и същ сайт да се поддържат графици за един и същ лекар в няколко различни филиала на лечебното заведение или различни населени места (ако например става дума за ОПЛ, който обслужва няколко съседни населени места).
Вече няколко медицински организации и общопрактикуващи лекари се възползваха от
новата услуга – Поликлиника България, Първа детска консултативна клиника, Групова практика МКЦ Моят лекар, Неоклиник, над 10 ОПЛ от София, София област, Перник и Радомир.
За последните две години през платформата Консенто, която поддържа като технически решения медицински кол-център, мобилни приложения за лекари и пациенти и уеб приложение, са запазени часове за провеждането на над 115 000 прегледа. Платформата предлага за своите потребители – лекари и пациенти и други услуги като: телемедицина, електронно здравно досие, комуникационни кампании лекар-пациент, нотификации за предстоящи събития и т.н. Всеки желаещ може да се убеди в лекотата на използване на Онлайн рецепцията на сайтовете на Неоклиник, Поликлиника България и Консенто.