Нараства търсенето на пътна помощ у нас

 

Услугите за пътна помощ са един от онези сегменти, за които макар и да мислим рядко, могат да се окажат от критично значение в случаите, когато имаме нужда от тях. А редица обществени промени през последните години допринасят за все по-динамичното развитие на този бранш.

 

Като цяло времето, когато всеки български мъж беше скрит специалист – автомонтьори, отминава с бързи темпове. Днес мнозина предпочитат да се концентрират в други сфери на дейност, в които е тяхната основна работа или бизнес. И да са много добри в тях, вместо да са специалисти по всичко.

 

А през свободното си време все повече мъже предпочитат да играят тенис, голф или да отидат на почивка със семейството си в някоя извънградска дестинация, вместо да лежат под автомобила си цяла събота и неделя и да се чудят какво още да му поправят.

 

Затова и грижата за колата все по-често си остава приоритет на съответния специализиран сервиз. При авария на пътя пък услугите за пътна помощ се налагат като най-актуалната опция в тази област.

 

Все по-често услуги от този тип се използват и при на пръв поглед не особено сериозни повреди – например ако колата няма достатъчно ток за да запали или ако е на лице скъсан ремък. Днешните шофьори просто предпочитат да не се занимават те с тези проблеми, а да ги оставят в ръцете на специалистите.

 

Според хора, врели и кипели в този бранш, днес цели професионални общности вече избират услугите на различните фирми за пътна помощ, вместо да се занимават сами с повредите. Такива са например програмистите и другите ИТ специалисти, хората от банковия и финансов сектор, както и тези от областта на маркетинг и ПР услугите. Общото между тях е, че често са много добре платени и могат да си позволят използването на качествена пътна помощ. Същевременно тяхната динамична работа им отнема достатъчно време, за да се опитват сами да се правят на автомонтьори.

 

Очаква се тази тенденция да става все по-ясно изразена с навлизането на редица нови професии в модерни области като виртуалната реалност, Internet of Things, летящите дронове и триизмерното принтиране. Традиционното за българите любопитство и интерес към инженерната сфера постепенно се отдалечава от автомобилите и се насочва към други иновативни сегменти. Самите автомобили пък стават все по-сложни и за обикновен човек е все по-трудно да е навътре в тяхното устройство.