Преди седмица анализаторите от Slice Intelligence обявиха, че през декември 2016 г на Apple AirPods се падат 25% от всички продажби на американския пазар на безжичните слушалки.
Анализаторът от NPD Group Бен Арнолд обаче твърди, че данните на Slice Intelligence не дават пълна картина на този пазар. Съгласно собствена информация на NPD Group, през декември Apple е успяла да заеме само 2% от пазара.
Голямата разлика между резултатите на Slice Intelligence и NPD Group се обяснява относително просто. Slice Intelligence анализира електронната кореспонденция на 4,2 млн онлайн потребители, а NPD отчита и информацията за пазарните продажби. Освен това, Slice Intelligence взема предвид само периода от 13 до 31 декември, а в отчета на NPD Group се виждат продажбите за целия декември.
По данни на NPD, ето кои са лидерите на пазара през декември (процентите са продажби и продажби в долари):
Beats – 25 и 46%
Bose – 8 и 19%
LG – 10 и 7%
Sony – 7 и 6%
Apple – 2 и 3%
Plantronics и Jaybird – около 2%