Huawei Consumer Business Group обяви финансовите си резултати за третото тримесечие на тази година, които показват внушителен ръст в доставките на смартфони.
Броят на доставените от Huawei смартфони за тримесечието вече достига 27.4 милиона, което е с 63% повече в сравнение със същия период преди година. Устройствата от среден и висок клас на компанията вече са 33 процента и това е със 7 процентни пункта повече от предишното тримесечие.
„Резултатите от последните три месеца показват, че стратегията ни е успешна – заяви Ричард Ю, главен изпълнителен директор на Huawei Consumer Business Group. – Ние сме особено горди от нарастването на износа на мобилни устройства, както и от нарастването на търсенето на телефони от средния и високия клас. Ако се движим с тези темпове, до края на тази година ще постигнем целта си – производство и доставка на 100 млн. броя смартфони.“
Доставките на смартфони на Huawei за Европа са се увеличили почти двойно в сравнение със същото тримесечие миналата година, а за Близкия изток и Африка – със 70 процента. За Китай този процент също е много внушителен – 81 на сто.
Впечатляващите резултати относно продажбите на смартфони от среден и висок клас на Huawei са доказателство за нарастващия интерес към тези продукти. От появата им на пазара, доставките на най-популярните модели смартфони на Huаwei – Mate 7, P7 и P8, са достигнали съответно 6.5, 7.5 и 4 милиона бройки.
Huawei Mate S, най-новият флагман на компанията, който бе представен през септември тази година, постепенно разширява мрежата си на разпространение. Целта е скоро флагманът да присъства на пазарите в над 48 страни по света, сред които Китай, Великобритания, Германия, Франция, Испания и др. В българската магазинна мрежа Huawei Mate S ще се появи в средата на ноември.
Търсенето нa смартфоните на Huawei от среден и висок клас е особено силно в Европа. В България моделите, които се радват на най-голям интерес от страна на потребителите през последните 6 месеца, са Huawei P8 и P8 lite.
Що се отнася до мястото на Huawei на глобалната сцена, според неотдавнашен доклад на GFK китайската компанията продължава да е в топ 3 на водещите световни производители на смартфони за периода януари-август тази година с пазарен дял от 9.5%. В родната си страна Китай Huawei продължава да е номер 1 с пазарен дял от 15.2% към септември 2015 г.
Междувременно, през октомври 2015 г. Huawei бе включена в класацията „Tоп 100 на най-добрите марки в света“ на Interbrand за 2015 г., където се класира на 88-а позиция и така се превърна в първия китайски бранд, завоювал си място в престижния топ 100.