Facebook се отказа от спорна промяна на правилата си за управление на потребителските данни от мобилни устройства, съобщава онлайн изданието GamesBeat.
Тя предизвика доста голям негативен отзвук сред създателите на приложения и мобилни игри, тъй като искаше от тях да предават още повече информация за потребителите и недоволство, че нарушават техните права, защото нямат разрешение от тях да споделят информацията им с Facebook, пише “Дневник”.
Социалната мрежа се аргументираше, че данните са необходими, за да може да анализира по-добре ефективността на онлайн рекламите си.
Според програмистите обаче, данните са твърде задълбочени и ще разкриват дори части от техните собствени разработки. Някои от тях дори са обмисляли да спрат да използват рекламите на Facebook в знак на недоволство.
Facebook също потвърди решението си да се откаже от новите правила, които трябваше да влязат в сила от ноември т.г.
Говорител на Facebook пояснява, че социалната мрежа е искала да разбира колко души виждат рекламите, а не колко устройства. Понякога едно устройство се използва от повече хора, като те имат различни интереси и компанията иска да знае това и смята, че ще е полезно и за рекламодателите, уточняват от Facebook.