Разходите за реклама догодина ще стигнат 592 млрд.

Рекламодателите ще похарчат 592,43 млрд. долара в световен мащаб през 2015 г., сочат данни на eMarketer, цитирани от Dnes.bg. Това би представлявало ръст от 6% спрямо 2014 г.

В момента петте най-големи пазара са САЩ, Китай, Япония, Германия и Великобритания. Въпреки че Великобритания изостава от Япония и Германия по общи рекламни разходи, дигиталният й рекламен пазар ги изпреварва.

САЩ остават най-големият рекламен пазар в света. Следващата година се очаква рекламодателите там да похарчат над 189 млрд. долара, което формира 31,9% от глобалния рекламен пазар. Тази цифра е по-висока от общата стойност за Китай, Япония, Германия и Великобритания. Прогнозата е до 2018 г. САЩ да задържат относително същия дял, който леко ще се понижи до 31,1% и ще продължи да привлича повече средства за реклама от останалите страни в топ 5, взети заедно.

Делът на мобилната реклама от дигиталния пазар ще надмине 50% през 2017 г. Междувременно делът на дигиталната реклама от общия пазар ще достигне 33,5% през същата година, прогнозират още от eMarketer.