5 промени в глобалния медиен бизнес

Преди осем години, когато Twitter стартира, гражданската журналистика все още беше в най-ранния си стадий. Разликите в медийната среда преди и след стартирането на Twitter са осезаеми, доказателства за което представя агенция Mindshare.

Mindshare Worldwide правят проучване, което обхваща периода от първия публикуван преди осем години до днешни дни. Изследването показва големи промени в начина на споделяне на новини и информация чрез социалните медии и интернет.

Откакто съоснователят на Twitter – Джак Дорси изпраща първия си туит, („Just setting up my twttr”), до днес са изпратени над 200 милиарда кратки съобщения.

През същата тази година (2006) беше първият Супербол, който беше отразен изцяло в Twitter. Миналата година, по време на финала бяха публикувани 24,9 милиона кратки съобщения.

Facebook започва 2006 г. с 5,5 милиона потребители. В момента най-голямата социална мрежа има 1,23 милиарда активни потребители на месечна база.

Социалният феномен Wikipedia достига 1 милион публикации в годината, когато стартира Twitter. Към днешна дата, само в английската версия на Wikipedia има над 4,47 милиона публикации.

За същия период продажбите на дребно се изстрелват от едва 2,9% от глобалните продажби към глобалната B2C онлайн търговия и достигат стойност от $1,5 трилиона днес, според eMarketer.

„Ние вярваме, че днес всичко започва и свършва с медиите и начинът, по който хората общуват, се променя. Марките трябва да се адаптират към тази променяща се глобална медийна среда, за да останат в играта. Както показва нашето проучване, ако не се адаптираш, изпадаш от играта или дори приключваш дейност”, отбелязва директорът на дигиталната дивизия Mindshare Worldwide Норм Джонсън, цитиран от Prkernel.com.