През 2013 г. продажбите на таблети ще достигнат 260,9 млн. броя, бележейки ръст от 19,4%. За сравнение, през миналата година доставките на таблети нараснаха с 51,6%.
Понижаването на темповете на растеж се обяснява със зрелостта на пазара, стабилизирането на цените и падането на продажбите на евтини устройства, вкл. тези без марка. IDC очаква средната цена на таблет да намалее с 3,6% през 2014 г., докато през 2013-та поевтиняването беше 14,6%, а през 2012 – 18,3%, сочи анализът.
Таблетите ще поевтиняват бавно по две причини. Първо, потребителите все по-често избират скъпи модели, които напълно удовлетворяват нуждите им от функционалност и енергийна ефективност. Второ, расте търсенето на таблети в корпоративния сектор – както от големи, така и от по-малки компании.
Microsoft може да разчита на над една четвърт от сегмента на таблети за бизнеса със своите Windows устройства. Таблетите под управление на Android и iOS ще запазят лидерство, прогнозира IDC.