Добавена стойност срещу лични данни

Ново изследване на IBM сред над 30 000 потребители в глобален мащаб, изнесено на годишната конференция на Националната търговска федерация (National Retail Federation), разкрива, че потребителите са склонни да споделят с търговците информация за себе си най-вече ако получат индивидуално отношение и добавена стойност в замяна. 

Процентът на потребители, склонни да споделят своето местонахождение с търговските вериги, почти се е удвоил за една година, достигайки до 36%. 32% от потребителите биха споделили данни за социалния си статут, а 22% биха предоставили своя мобилен телефон, за да получават текстови съобщения. За да спечелят доверието и лоялността на потребителите, доставяйки им допълнителна стойност в замяна, търговците трябва да имплементират Big Data and analytics стратегия, така че да могат да се възползват от информацията, получена от клиентите”.

• Какво всъщност искат потребителите? 

Проучването на IBM показва кои са 5-тте най-важни потребности на потребителите, касаещи пазаруването при наличието на пълна гама от търговски канали (пазаруване онлайн, през телефон и в търговски вериги) omnichannel retailing Унифициране на цените във всички търговски канали

• Възможност за поръчване на стоки извън наличност и директна доставка по домовете 

• Опция за проследяване на статуса на поръчката

• Наситеност на продуктовия асортимент по веригата

• Възможност да се връщат стоки, закупени онлайн във физическите магазини

Според проучването потребителите попадат в 4 различни групи, определяни от техния интерес и употреба на социални и мобилни технологии, докато пазаруват. 19% от проучваните потребители изостават в тази класация – те не използват технологии, за да пазаруват. 40% от купувачите използват социални и мобилни технологии за събиране на информация, но не са склонни да ги използват за пазаруване. 29% използват социални и мобилни технологии много по-интензивно за всичко – от проучване до поръчване на стоки. 

12% от проучваните потребители са класифицирани като “пионерите” (“trailblazers”), тези които използват технологиите през всички канали и базират своя избор на търговска верига в зависимост от това дали тя му предоставя тази възможност. Проучването на IBM предвижда, че използването на технологии за проучване или пазаруване ще се увеличи в бъдеще.