Онлайн покупките по празниците – високи, но не рекордни

Онлайн покупките, направени от американските потребители по време на изминалия празничен сезон са се увеличили, но в същото време не са достигнали предварително очакваните нива.

Това показват данни на маркетинговата компания ComScore, според която тази зима потребителите са похарчили с 10 процента повече спрямо миналата Коледа.

Предварителните прогнози обаче са били за 14-проценто увеличение на разходите за онлайн покупки.

ComScore е очаквала, че за периода 1 ноември – 22 декември американците ще похарчат 48.1 милиона долара, пазарувайки през своите компютри. Вместо това обаче те са похарчили “само” 42.8 милиона долара.

“Нашите очаквания бяха, че към края на празничния сезон потребителите ще харчат значително, за да компенсират за относително сгъстените празници през годината”, казва председателят на ComScore Джан Фулгони.”Това обаче не се сбъдна и именно през последната онлайн шопинг седмица покупките спаднаха значително”.

Видео игрите и геймърските конзоли са били най-предпочитаните артикули за онлайн покупки, което може да се обясни с появата на новите конзоли на Sony и Microsoft.