BlackBerry започва стратегия на оцеляване

Новият изпълнителен директор на BlackBerry обяви стратегията на компанията, която има за цел да обърне нещата след като поредните финансови резултати, обявени от канадския производител се оказаха по-лоши от очакваните.

Загубите на BlackBerry за третото тримесечие на годината достигнаха 4.4 милиарда долара, което е повече, отколкото очакваха анализаторите на Уол Стрийт.

Освен това по-голямата част от продажбите на компанията са на продукти от ниския и средния клас с BlackBerry 7, а не на флагманите, работещи с новата BlackBerry 10.

Поради това новият изпълнителен директор на BlackBerry Джон Чен обяви стратегия, чиято задача до голяма степен е чисто и просто да осигури оцеляването на компанията.

“Важно е да разберем, че BlackBerry все още има огромно количество активи”, подчертава Чен. “За нас работят отдадени на каузата хора, които искат да направят правилното нещо за компанията и за клиентите. Пазарът вече се произнесе и ние се вслушахме в него”, казва Чен.

Краткосрочната стратегия на Чен, който оглави BlackBerry преди по-малко от 2 месеца, е свързана със стабилизирането на загубите и запазването на наличните финансови активи, които след това да бъдат съсредоточени там, където може да се очаква бъдещ растеж. Чен идентифицира 4 основни области, където BlackBerry ще се бори за подобряване на позициите си – устройства, корпоративен софтуер, BlackBerry Messenger и QNX. Всичко това обаче ще стане в средносрочен и дългосрочен план, тъй като за момента най-важно е компанията да престане да регистрира толкова сериозни и редовни загуби.