Един от парадоксите на съвременния живот е, че колкото повече ползваме техниката в деловото и личното си ежедневие, толкова по-зависими ставаме от нея. Без значение дали нуждите ви са свързани с индивидуално потребление, малък офис или достигат до управлението и координацията на значителен човешки ресурс, комуникациите са от изключителна важност за правилното функциониране и плодотворната дейност. Разбира се, почти всеки един от нас има смартфон или таблет, акаунт в Gmail и ползва редовно Skype, но колкото и да е удобно, това не е достатъчно, за да организирате комуникационната си мрежа така, че тя да е надеждна, сигурна и ефективна. Ако поне веднъж сте изпитали нуждата от цялостно решение, което да обедини отделните елементи на дигиталната комуникация и управление на бизнеса, то със сигурност не сте единствените.
Именно за вас и хора като вас – професионалисти, IT експерти, мениджъри, ръководители на екипи и управители на малки и средни предприятия – е услугата cMailPro, предлагана от една от водещите хостинг компании у нас ICN.bg. Накратко казано, тя е унифицирана платформа, съчетаваща всички най-важни инструменти за дигитална комуникация и планиране. Може би вече си мислите, че макар и интересни, подобен тип неща не са толкова важни за вашия бизнес било то защото е твърде малък или твърде голям. Истината обаче е, че в съвременната конкурентна бизнес среда всеки има нужда от адекватна стратегия за оптимизиране на наличните ресурси, намаляване на разходите и достигане до максимално широк кръг клиенти.
Да вземем например имейла. Всеки праща кратки електронни съобщения, но в същото време този канал е незаменима основа за успешна бизнес комуникация. Имейл акаунтът в офиса трябва да е защитен, тъй като информацията често е поверителна, да е надежден, защото светът практически не спи никога и да бъде вашето корпоративно лице пред вашите партньори и клиенти. С помощта на cMail Pro може да използвате всички предимства на новия HTML5 стандарт, да криптирате съобщенията си, да персонифицирате акаунта с облика на вашия бизнес, както и да съхранявате данните в облака.
Говорейки за облачните технологии в момента възможността от отдалечен достъп до данните е задължителна. Затова cMail Pro предлага и т.нар. уебмейл поддръжка – акаунт, достъп до който имате директно от вашия браузър без нуждата от инсталирането на допълнителен софтуер и при запазването на функционалността, която обикновено получавате от десктоп имейла си – чат в реално време, календар, списък с контакти и споделяне и съхраняване на файлове.
Понякога обаче човек просто има нужда от това да обмени няколко думи или да проведе неформална дискусия със свои колега без да се обременява с писането на официални съобщения. Точно за такъв тип случаи е подходящ вграденият cMail Pro чат, който по същество представлява гъвкаво решение за общуване в реално време и позволява споделяне на съобщения и файлове в една сигурна вътрешнофирмена среда.
cMail Pro осигурява и много ефективно управление на контактите и дейността под формата на база данни с пълна информация и интерактивен календар. С част от вашите клиенти и партньори общувате ежедневно, с други – значително по-рядко, но във всички случаи всеки един мениджър или служител борави с множество имена, телефони, адреси и др. Тяхната организация е трудна, но ако бъде оформена по подходящ начин, информацията може да спести време в най-важните моменти. Базата данни на cMail Pro поддържа протоколите ActiveSync и CardDav и позволява гъвкав достъп, съобразен с конкретната длъжност и ефективна организация. Същото се отнася и до календара, който под една или друга форма вече е незаменим помощник на деловия човек. В случая той е съвместим както с десктоп операционни системи (Windows, Mac OS), така и с мобилни (iOS, Android, Windows Phone). Практическите ползи от календара са огромни – организация на задачи, срещи и участия, задаване на напомняния и аларми, синхронизация с мобилните ви устройства, изпращане на покани и т.н.
Предимствата на cMail Pro се допълват от опциите за съхранение и споделяне на файлове, защитената комуникация, гъвкавият конфигуратор на панела и високата степен на съвместимост благодарение на стандартните протоколи, които се използват в платформата. Може би най-големият плюс обаче е в гъвкавата схема, по която се предлага услугата – в момента съществуват три пакета (Startup, Pro и Corporate) в различен ценови диапазон и съобразени с конкретните нужди на бизнеса така, че всеки сам да прецени и да се спре на варианта, който най-добре отговаря на актуалните и бъдещите нужди на бизнеса.
Блиц интервю
Иво Цеков: Бихте ли се представили – как се казвате, каква позиция заемате и от колко време сте в компанията.
Борислав Бориславов: Казвам се Борислав Бориславов, съосновател в ICN.Bg и изпълнявам длъжността Технически директор. За мен обаче като човек не е важно каква позиция заемаш, а каква страст имаш. Моята страст е в това да бъда част от екип, който създава. Обичам технологиите и лесно успях да направя хобито си начин на живот.
ИЦ: Какви са тенденциите, които наблюдаваме в бизнеса през последните години и как ICN.Bg се стреми да бъде актуална в своите предложения?
ББ: Основната тенденция, която се очерта е всичко да бъде в облака. ICN.Bg се доказа като пионер в тази област. Нашите клиенти и партньори имат възможността винаги първи да “опитват” от най-новите и интересни cloud базирани услуги. ICN.Bg първа пусна cloud на българския пазар, а последната ни услуга cMailPro e пример за успешно cloud базирано комуникационно решение. В момента подготвяме пускането на още една услуга, която отново е свързана с cloud-a, a само преди няколко дена направихме представяне за първи път в България и на частен cloud базиран на MS Azure Pack, като това е наш съвместен проект със системния интегратор Парафлоу.
ИЦ: Трудно ли се работи в България и с какви предизвикателства и проблеми ви се налага да се справяте?
ББ: Няма значение в каква географска ширини работиш. Когато предложиш качество и иновативност, това навсякъде се оценява. Българският пазар не е по-различен от другите пазари. Ние имаме удоволствието да работим и извън границите на страната ни и от тази гледна точка не бих казал, че усещам разлики с българския пазар. IT пазарът изисква само едно – винаги да си в крак с новостите и да създаваш постоянно. Това е нещо, което ние следваме. Вслушваме се в нуждите и създаваме продукти, отговарящи на тях. Това не е никак трудно.
А трудностите са неизменна част от създаването на качествените решения. Предизвикателствата се изразяват в това да предложим не само продукта, който потребителят търси сега, а да предложим продуктът, който ще му е нужен утре.
ИЦ: Как вървят финансовите резултати особено в условията на глобалната криза? Повишават ли се приходите или се понижават?
ББ: Ние можем да се похвалим, че именно в момента на така наречените кризисни години, направихме най-големия си скок. Реализирахме се като най-голямата хостинг компания в България. Много пъти т.нар. криза е силен мотиватор да работиш още повече, да създаваш. От моя гледна точка, кризата е само извинение. Това е криза за нас самите, извинение, което приемаме.
ИЦ: Разкажете за едно постижение на компанията, с което се гордеете особено и за нещо, което не успяхте да реализирате въпреки доброто си желание.
ББ: Гордеем се с много неща. През последната година спечелихме награда от Cisco. Отличени бяхме за проект с наградата Cisco Business Acceleration в регион SEE (Югоизточна Европа). Наградата се връчи за успешно внедрената през 2013г. архитектура Cisco UCS за нуждите на клиенти, изискващи критични бизнес приложения, както и ресурсоемки приложения, доставени като облачни услуги. Дадохме старта на cMailPro – обединено комуникационно решение, което се продава успешно извън България, а вече и в България.
Реализираме в момента първият cloud в България базиран на Microsoft Azure Pack, а преди 3 години пуснахме първи в България и cloud услугата. Гордеем се също така със собствена мониторинг система, която ще даде възможност на екипа ни да мониторира абсолютно всеки процес и действие на софтуерите инсталирани на нашето оборудване. Сега работим и върху още нещо, което е услуга, иновативна в световен мащаб.
Нямаме нещо, което не сме успели да реализираме. Естествено както е известно в ИТ средите – един проект, не е истински проект, ако не закъснее в сроковете си, но всичко което сме счели за добра идея е реализирано от нас или в процес на реализация.
ИЦ: Какви са вашите предвиждания за бъдещето на IT технологиите и конкретно вашата сфера? Споделете едно нещо, което днес изглежда прекалено невероятно, но може да се случи след 5 или 10 години.
ББ: Смятам, че тенденциите са всичко да бъде управляемо и в облака. Вече няма да се предоставят отделни продукти и услуги, които клиентът трябва да сглобява и управлява сам. Компаниите ще се стремят да предлагат персонализирани решения, за управлението на които ще се грижи компанията доставчик. Бизнесът ще се съсредоточава върху това, в което е най-добър и тясно специализиран. IT отдавна не е самоцел, а двигателят за развитието на една компания, задължителният компонент за по-добра конкурентоспособност и предоставянето му ще бъде под формата на управляема услуга, отговаряща напълно на нуждите на компаниите. Имплементирането, поддържането и избора на правилните компоненти, които да са включени в това комплексно решение, ще са грижа на компании като нашата.