Компанията Gogo обяви своята нова услуга, която позволява на потребителите да изпращат кратки съобщения и да говорят по време на полет в самолет.
Това става възможно след като американската Федерална авиационна администрация вече разреши на пътниците да използват електронни устройства по време на полет след излитане и преди кацане.
Въпреки тази либерализация на режима устройствата все пак трябва да бъдат в т.нар. airplane mode, тъй като предаването по клетъчни мрежи, което се регулира от Федералната комуникационна комисия, все още е забранено по време на полет. Това означава, че пасажерите все пак не могат да провеждат обаждания през своите стандартни мобилни оператори.
Точно тук идва ролята на Gogo.
Компанията ще предложи WiFi интернет на борда на дадени полети и пътниците ще могат да свалят съответното мобилно приложение, което Gogo описва като “продължение” на стандартната клетъчна мрежа. Чрез него смартфоните на борда на самолета вече ще работят в роуминг все едно, че са свързани към базирана на земята клетка.
“От известно време следим ситуацията и отчитаме, че има сериозен интерес към подобна услуга”, коментира продуктовият мениджър Тони ЛаМарка от Gogo. “Опитахме се да открием вариант, който работи и след като прегледахме няколко различни опции решихме, че е най-добре да създадем напълно ново решение”.
То се нарича Text&Talk и в момента е достъпно за iOS и Android смартфони, като Gogo се надява в близко бъдеще да разшири поддръжката и до Windows Phones устройства. Засега не е ясна и цената.
“Все още работим по нашия бизнес модел”, изтъква ЛаМарка и посочва, че в момента в Съединените щати има повече от 6000 самолета, които са оборудвани от Gogo като сред тях са представители на всички големи авиокомпании като American Airlines, Delta, United иVirgin America.