Apple все още е най-скъпият бранд

Apple оглави рейтинга на Forbes за най-скъпите търговски марки в света за трета поредна година.

Компанията на Тим Кук е оценена на 104,3 млрд. долара или с 20 процента повече спрямо 2012 г.

На второ място се нарежда Microsoft с 56,7 млрд. долара или с 4 процента по-висока годишна база.

Трета е Coca-Cola, следвана от IBM s 50,7 млрд. Що се отнася до Google, интернет гигантът е пети и е оценен на 47,3 млрд. долара (ръст от 26 процента).

На осмо място е поставен брандът на Intel, който за една година е поевтинял с 4% до 30,9 млрд. долара.

Не се наблюдават промени в Топ 3 спрямо миналата година. Играчите и подредбата им са същите – Apple, Microsoft и Coca-Cola, но вече с по-скъпи брандове. За сравнение, през 2012 г. търговската марката на Apple струваше 87 млрд. долара, а брандовете на Microsoft и Coca-Cola – съответно 55 и 50 млрд. долара.

В рейтинга на Forbes участват компании из 15 страни в 20 продуктови категории, работещи на американския пазар. Това обяснява отсъствието в класацията на мобилните гиганти Vodafone и China Mobile.