Амбициите на Microsoft за този празничен сезон са доста големи и това личи от вътрешен стратегически документ на компанията, който изтече в интернет.
От него става ясно, че софтуерният гигант очаква до Коледа да продаде поне 16 милиона Windows таблета.
За да постигне това Microsoft ще увеличи разходите по маркетинга на 405 милиона долара. За сравнение миналата фискална година, която за компанията завърши на 30 юни 2013 г., Microsoft е похарчила “само” 241 милиона за Windows маркетинг.
От тези 405 милиона долара компанията ще даде 131 милиона за различни промоционални оферти и стимули, а другите 274 милиона ще се изсипят направо в директния маркетинг и оперативните разходи.
Microsoft също ще се опита да наклони мнението на потребителите към Windows устройствата като идеята е да превърне работата с Windows в “обичана част от живота на хората”. Засега компанията все още не е разкрила броят на продадените Surface таблети, но твърди че той расте. Според компанията Surface RT продажбите също са по-високи от очакваното.
И така, много ли са 16 милиона таблети?
Всъщност не чак толкова предвид, че анализаторската компания Gartner очаква до Коледа всички производители да продадат общо 184 милиона таблета.