Новата стратегия на Sony в областта на смартфоните ще бъде да задоволи преди всичко клиентите си в Европа и Япония, обяви изпълнителният директор на гиганта Каз Хирай.
В същото време американския и китайския пазар остават на малко по-заден план.
“Не е реалистично да се опитваме да правим всичко едновременно”, обяви Хирай по време на специална среща с медиите. “В Съединените щати ще започнем постепенно да градим новата си стратегия”.
Решението на Хирай не е непременно изненадващо предвид, че Sony има относително малък пазарен дял в САЩ и Китай, докато в Европа и Япония държи далеч по-сигурна част. По-рано тази година Каз Хирай обяви, че бизнеса на Sony с мобилни телефони ще е много важна част за връщането на лидерската позиция на компанията, но засега резултатите не са много обнадеждаващи и очевидно е необходима промяна в стратегията.
Дистанцирането на Sony от Съединените щати и Китай е нормално, предвид че там конкуренцията между производителите е най-голяма, тъй като пазарът в САЩ е изключително печеливш, а този в Китай в момента се отваря за външиня свят и крие стотици милиони потенциални клиенти. В същото време Хирай загатна, че Sony ще се опита да стъпи здраво на други пазари, където конкуренцията не отделя толкова голямо внимание.