Хората, които са попаднали в реклама на социалната мрежа Facebook без тяхното разрешение, ще получат солидно финансово обезщетение.
Въпросната реклама се нарича Sponsored Stories и бе излъчена през 2011 г. В нея бяха показани повече от 614 000 потребители на най-голямата социална мрежа в света. Тогава техните имена, снимки и харесваните от тях неща във Facebook бяха изобразени в горния десен ъгъл на страницата и в списъка с новините.
Според решението на съда Facebook може да реши казуса като плати 20 милиона долара обезщетение. Делото бе заведено от 5 души, които твърдят, че представляват всички засегнати потребители и че компанията е нарушила правото им на лично пространство като е извадила на показ лични данни без тяхното разрешение.
Любопитно е, че съгласно споразумението всеки потребител ще получи само 15 долара, тъй като според съда не е доказано, че рекламата е увредила по какъвто и да било начин хората.
Сега Statement of Rights трябва да ъпдейтне т.нар. Statement of Rights, така че потребителите да имат повече контрол върху личната си информация.