Android се превръща в главен играч на динамичния и бързо растящ китайски мобилен пазар.
По данни на Kantar Worldpanel ComTech операционната система на Google вече е инсталирана на 51.4 процента от всички смартфони в Китай. Впечатляващата цифра е достигната в края на първото тримесечие на тази година.
От всички компании, предлагащи Android апарати, най-успешно се представя Samsung, чиито дял сред потребителите в Китай е скочил с 2.8 процента спрямо последното тримесечие на 2012 г.
“Очакваме, че скорошното пускане на Galaxy S4 Mini в Китай ще бъде особено успешно сред потребителите, живеещи в големите градове”, казва Крейг Ю, директор в Kantar Worldpanel ComTech.
Любопитно е, че на второ място по пазарен дял е Symbian на Nokia, която все още е инсталирана на цели 23 процента от апаратите в най-многолюдната страна. iOS е на трето място с 19.9 процента дял.