Д.Манзари,AEG Power Solutions: Целим се в малкия бизнес

Джанфранко Манзари е човек със сериозна задача пред себе си – на обикновения потребител AEG е позната най-вече като компания-лидер в областта на бялата техника и той трябва да покаже на потенциалните клиенти, че AEG Power Solutions всъщност оперира като напълно самостоятелна компания, при това с големи амбиции на пазара на непрекъсваеми захранващи устройства (UPS). С неслизаща от лицето приятна усмивка г-н Манзари разговаря с нас, за да ни обясни тежи ли наследството на марката, кои са основните предложения на компанията за българския пазар и в кои клиенти се цели тя?

ИЦ: Бихте ли се представили накратко за нашите читатели?

ДМ:  Казвам се Джанфранко Манзари и работя в италианското подразделение на AEG Power Solutions като се присъединих към него преди 3 години. С дългогодишен опит съм в областта на енергийните решения и в момента отговарям за експорта към Балканите – тук влизат България, Румъния, Гърция и Турция.

ИЦ: AEG е много добре познато име, но навярно повечето потребители го свързват с домакинската техника, която компанията предлага. Затова ще е добре, ако обясните с какво точно се отличава AEG Power Solutions и какви са нейните дейности.

ДМ: AEG е известна по много причини като ние сме подразделението, което се занимава с енергийни решения и захранване. AEG Power Solutions е изключително стара компания и първоначално се занимава с непрекъсваеми захранващи устройства (UPS) за промишлени нужди. На пазара за дома и офиса сме относително от скоро – от 5 години. Първоначално бяхме ситуирани в Германия, но след това се разраснахме и имаме доста подразделения като всяко едно от тях отговаря за износа към още няколко пазара. Смятаме, че се развиваме добре и бизнесът ни расте. Имаме амбицията да бъдем един от най-успешните играчи на този пазар.

ИЦ: Като компания с относително скорошно присъствие на българския пазар сигурно се сблъсквате с най-различни предизвикателства тук.

ДМ: Като всеки пазар, България има своите специфични характеристики. За щастие пазарът тук не е толкова чувствителен към цените както на някои други места. Хората са готови да купуват стига да им осигуриш нужното качество и да успееш да позиционираш продукта си по правилен начин и спрямо правилните клиенти. Разбира се, трябва да намерим и подходящите партньори и в това отношение сме сигурни, че Most Computers е много надежден партньор за нас. Поради това очакваме съвместният ни бизнес да потръгне.

ИЦ: Кои са продуктите, които ще предложите на българския пазар?

ДМ: За нуждите на българските потребители предлагаме широк набор UPS продукти, които варира от 500VА до 10 000VА, което означава, че това са решения от нисък и среден клас, насочени към дома и малкия офис. Нашите продукти биха могли да заинтересуват и малките дейта центрове. Нямаме намерение да предлагаме промишлени UPS решения, тъй като за тях трябва да се създаде съвсем различен пласмент. 

За България ще заложим на по-малките UPS модели като Protect A, които се отличават с елегантен дизайн и компактни размери. Те се управляват софтуерно чрез програмата CompuWatch, която работи под Windows, Mac OS X, Linux и UNIX. Серията Protect B е от 750VА до 1 000VА и разполага със синусоидален изход. На свой ред Protect b. Pro достига до 3 000VА и може да се монтира както като тауър, така и като рак. Моделите от Protect C и Protect D серията представляват най-сериозните решения и разполагат с възможност за добавяне на допълнителни батерии. Те могат и да се сменят без да се гаси самото устройство. Protect D устройствата са най-мощните и стигат до 10 000VА.

ИЦ: А какви са цените, които потенциалните клиенти трябва да очакват?

ДМ: Продуктите с марка AEG винаги са били синоним за качество и определено не можем да бъдем смятани за „евтина“ компания. Съответно цените са на средно и високо ниво и като такива се конкурираме с другите силни марки, а не с евтините алтернативи. Това е така, защото предлагаме качество, доказана марка и надеждни продукти и съответно не можем да си позволим да държим прекалено ниски цени.

ИЦ: Говорейки за конкуренцията, кои са главните марки, с които ще се съревновавате на българския пазар?

ДМ: Няма съмнение, че най-популярната марка в глобален план е American Power Conversion (APC). Тя е със силно присъствие на пазара вече повече от 20 години и е лидер в този сегмент. Но ние се конкурираме доста успешно с тях по отношение на цени и набор от продукти. Други марки, с които се съревноваваме са френската Socomec и американските Eaton и Emerson. Разбира се, на пазара присъстват и много други марки от по-нисък клас, но ние не считаме, че те са преки конкуренти.

ИЦ: Енергийната ефективност днес е важна характеристика при избора на захранващи решения. Какви са предимствата на AEG Power Solutions в това отношение?

ДМ: Нашите продукти могат да ви дадат много висока възвращаемост на инвестицията, тъй като енергия практически не се прахосва. Колкото и да платите, може да получите обратно много бързо. Уверени сме, че с нашите решения можем успешно да гарантираме защитата и ефективността на потребителските нужди. Първоначалната сума може и да е малко по-висока, но клиентите трябва да знаят, че ще получат това, за което плащат.

ИЦ: Пълен ли е каталогът на AEG Power Solutions за България или все още има продукти, които не са достъпни за нашия пазар?

ДМ: На този етап предлагаме тук абсолютно всичко от нашето портфолио, тъй като искаме офертите ни да са максимално пълни и да покриват всичко. Единственото, което не можем да дадем са енергийни решения за промишлени нужди, защото те се реализират по съвсем друг начин. Но що се отнася до IT бизнеса,  предлагаме пълната гама продукти, с които разполагаме.

ИЦ: Какви са плановете си за бъдещето ви присъствие в България?

ДМ: На този въпрос засега трудно може да се отговори, тъй като сме в самото начало. Като ръководител на износа лично аз бих искал да продължим да работим само с един силен местен партньор, но трябва да се вслушваме и в обратната връзка, която идва от пазара. Стратегията ни е да не навлизаме на нов пазар, търсейки много дистрибутори или пласьори, а да се концентрираме върху един, който да работи с нас. Колкото до плановете да отворим собствено подразделение тук, такива на този етап няма. Вече имаме достатъчно регионални представителства и всяко от тях покрива още няколко пазара. Разбира се, ако в следващите 5 години България стане толкова важен и успешен пазар за нас, това може да се промени.

ИЦ: Какво е вашето послание към потенциалните български клиенти на AEG Power Solutions?

ДМ: Както вече казах, нашето име е гаранция за високо качество, затова всеки, който се спре на продуктите ни може да бъде сигурен, че ще получи надеждно решение, което няма да ги разочарова и те ще останат доволни потребители. Имаме марката, широката продуктова линия и отличен партньор в лицето на Мост Компютърс, така че комбинацията от тези фактори трябва да ни донесе успех!