Apple може да разработи дигитален портфейл

Използвайки технология като NFC или нещо подобно, Apple може да предложи собствена услуга тип “дигитален портфейл”, твърди анализатор.

Проблемът е, че според Джийн Мънстър това ще стане най-рано догодина или след 2 години.

Според анализаторът от Piper Jaffray опцията за дигитални разплащания може да стане част от iPhone 6, когато той се появи в първата половина на 2014 г. Прогнозата е, че Apple ще използва или директно near-field communication (NFC) технологията, или ще разработи своя версия, базирана на нея. При всички положения обаче новата разплащателна платформа ще бъде съвместима със съществуващите мобилни възможности за плащане.

Компанията вече има един от най-важните компоненти, за да бъде подобен дигитален портфейл успешен – потребителите. Чрез iTunes Apple държи връзка с около 500 милиона потребители, които са свързали своите кредитни карти с платформата. По този начин се създава това, което Мънстър нарича “най-голямата база данни от разплащателна информация”, притежавана само от една компания.

За сравнение PayPal има около 120 милиона акаунта и докато нейните абонати растат с 15 процента спрямо миналата година, абонатите на iTunes са се увеличили с цели 60 процента.

Подобен дигитален портфейл би разчитал на мобилни реклами от рекламодатели и търговски вериги, но засега Apple все още се счита за дребен играч в бизнеса с мобилни реклами, изтъква анализаторът. Компанията няма изградени връзки с търговски вериги като Best Bay, Walmart и Target и тяхното създаване ще е добра начална точка за новата услуга.