Galaxy S4: какво означава за индустрията

Анонсът на Galaxy S4 преди броени дни се превърна в най-обсъжданото събитие в света на мобилните телефони. С новия си апарат Samsung за пореден път вдига летвата, но означава ли това, че компании като Sony, HTC, LG и Motorola вече нямат дори теоретичен шанс да настигнат абсолютния лидер на Android пазара? Не съвсем. Преднината на Samsung както в технологично, така и в маркетингово отношение е много голяма, но появата на Galaxy S4 може да послужи за няколко важни урока, от които останалите производители да извлекат важни поуки за бъдещите си стратегии.

Целете се на високо

Събитието, на което Samsung показа Galaxy S4, определено не се прие особено добре и мнозина го определиха като кичозно, безвкусно или просто странно. Може би това, не е бил начина, по който южнокорейската компания си е представяла официалната премиера на своя нов смартфон, но то постигна най-важната си цел – накара всички да говорят за Galaxy S4. Когато апаратът се появи по магазините, все по-малко хора ще си спомнят странната му премиера. За добро или лошо Samsung успя да привлече вниманието, а това бе най-важното. Останалите Android производители могат да научат нещо от това.

Като например да си поставят високи цели що се отнася до маркетинга и рекламата. Една елементарна маркетингова истина гласи, че за да спечелиш пари, най-напред трябва да похарчиш пари. С други думи ако искаш хората да купуват новия ти смартфон-флагман на годината, трябва всячески да ги накараш да го видят и да го обсъждат. HTC One все още не е на пазара, но тайванската компания като че ли най-добре разбра ползите от активния маркетинг и напоследък все по-активно рекламира апарата в социалните медии. Дори успоредно със събитието на Samsung HTC изстрелваше заядливи коментари през своя Twitter акаунт. LG наскоро също плати сериозна сума, за да ангажира един билборд на Таймс Скуеър, с който закачливо да се пошегува с предстоящото излизане на Galaxy S4. Това далеч не е пълна маркетингова кампания, но определено не струва евтино на компанията и е добре, че тя се реши на този ход.

Дръжте лидера на прицел

Samsung може и да е начело на Android пазара, но това не означава, че останалите производители трябва да вдигнат белите знамена и да признаят загубата. Всеки един процент от пазарния дял е важен и си заслужава да се бориш за него. След като през последните две години Samsung се подиграваше на Apple, сега южнокорейската компания е лидер. И съответно е неин ред да стане прицел на подобни удари. Ако бъдат направени както трябва, и Twitter съобщение, и билборд позволяват на останалите преследвачи да наберат ускорение. HTC One, LG Optimus G Pro и Sony Xperia Z са солидни телефони, но как да разбере разликата средният купувач? Един прост пример – по-активна реклама, която да изтъква предимствата на техните конструкции спрямо пластмасовия корпус на Galaxy S4. С други думи останалите компании трябва да открият кое е онова, което отличава техните апарати от тези на Samsung и непрекъснато да наблягат на него.

Открийте функции, които имат смисъл

Що се отнася до начина, по който може да използвате смартфона си, Samsung все още изглежда с едно поколение напред. Не става въпрос за хардуерната конфигурация, а за това каква функционалност извличате от телефона си. Компанията определено е крайно ефективна що се отнася до нов софтуер и различна функционалност с всеки следващ Galaxy модел.

Това важи и за Galaxy S4, който изглежда базиран най-вече на ново поколение възможности за взаимодействие с околния свят. Samsung показа множество начини, по които телефонът може да помага и да направи живота на собствениците си по-лесен. Подобна е стратегията и на Apple, но останалите Android производители все още не могат да се отърсят от ранните години на операционната система, когато се наблягаше най-вече на хардуера.

LG наскоро показа нов начин на управление с помощта на следене на очите, който се използва при LG Optimus G Pro. Ако компанията заложи на тази функция и в следващите си апарати и я рекламира сериозно, това може да бъде “нейната” уникална характеристика, която да я отличава от Samsung. Отново пример с Apple – през 2013 г. компанията пусна реклама на нова функция (два микрофона), която присъства в Android устройство (Nexus One) от 2010 г. Истинският номер обаче е да представиш функцията така, че хората да я харесат и да си купуват устройствата заради нея. Дори когато апаратът ти не е толкова различен от останалите, успехът ще дойде, когато съсредоточиш рекламата върху функциите, за които никой друг не говори.