Samsung вече харчи повече за лобисти в САЩ

След неблагоприятния изход от делото с Apple миналото лято, южнокорейският производител Samsung е повишил разходите си за лобисти във Вашингтон.

Сумата, която компанията е заделила през 2012 г., за да си осигури благоприятно отношение в американските власти е 900 000 долара, което е огромен скок в сравнение с онези 150 000 долара, похарчени за същото нещо през 2011 г.

Данните са на финансовата агенция Bloomberg и според тях Samsung е харчила най-много за прокарване на своето влияние в области като нарушение на авторските права и телекомуникационна инфраструктура.

“Това е резултат на нашата разумна стратегия и увеличаващо се присъствие извън родината ни”, обяви в отговор южнокорейската компания.

Въпреки това разходите на Samsung за лобисти са далеч от сумите, които технологичните компании харчат за същото. През 2012 г. Facebook е дал за това 4 милиона долара, а Google – 16 милиона долара. В борбата за надмощие в политическите среди през миналата година Microsoft е платила 8 милиона долара, а Apple – 2 милиона долара.