Алгоритмите на Google, които показват ранкирането на резултатите от търсачката, постоянно еволюират. Един елемент обаче е от значение: как вашият бизнес се представя в Google+.
Ако 250 млн. потребители (150 млн. от които са активни), не е достатъчно добра причина, за да включите своята компания към тази социална мрежа, то излизането на името ви по-напред в резултатите от търсенето определено би трябвало да привлече вниманието ви. Към това можем да прибавим и факта, че Google печели по 10 млн. потребители всеки месец.
Google все още не е обявила официално как точно Google+ се вписва в SEO уравнението. Въпреки това експертите по социалните медии са наясно как се случват нещата. „Google използва броя на „+1“, споделянията и цялостната активност в Google+, когато определя ранкиращия фактор в персоналните резултати на логнатите потребители. – заяви Майк Арнесен, старши SEO анализатор в SwellPath. – Дори приятелите на вашите приятели ще бъдат засегнати, когато +1 (харесвате) страниците.“
Това не означава, че трябва да отидете в Google+ и да правите каквото и да било. +1 бутоните работят по начин, сходен с тези на Facebook и Twitter. Когато ги добавите към вашия сайт, вашите потребители ще могат да го препоръчват на своите приятели. Арнесен настоява, че бутонът +1 трябва да е с приоритет пред останалите мрежи. „Наличието на Google +1 бутон на вашия сайт е много по-важен от този за споделянето или харесването във Facebook”, категоричен е той.
Ако искате да отведете своя бизнес до ново ниво обаче, ще трябва да бъдете малко по-активни в социалната сфера. Като за начало – попълнете страницата Google+ Local, в частност подраздела About. Включете само важни ключови думи. Нека фактът, че вече имате страница Google Places не ви обезкуражава. Google просто премести всички Places страници в Local. Имате ли едната, разполагате и с другата.
Впоследствие е нужно да натрупате фен база – по същия начин, по който вече направихте това в Facebook или Twitter. „Дайте причина на вашите последователи да ви подкрепя и ще пожънете успех“, споделя Арнесен.
Няма строго определени правила за това колко често да публикувате, допълва експертът. Според него обаче е добре поне по няколко пъти на ден в работните дни.
По-важното в случая е да не споделяте единствено съдържание, свързани пряко с вашия бизнес. Арнесен препоръчва съотношение 1:4 или 1:3 между вашето съдържание и това от външни източници. Публикации със снимки винаги са по-ефективни от онези, които нямат. Експериментирайте и с постове с удебелен шрифт или в курсив.
Ако спазвате всички тези условия, ще натрупате потребителска фен база за отрицателно време.