Норвежкият браузер Opera е новият собственик на малката компания от Силиконовата долина Skyfire, а стойността на сделката се изчислява на 155 милиона долара.
Най-важният актив на Skyfire Labs е нейната технология за компресиране на видео клипове в мобилни мрежи.
По този начин Opera, който е петият най-използван браузер в света, ще може да адаптира софтуера си за търсачки като Google и Yandex. Така норвежката компания може да печели от рекламни сделки с големите търсачки.
“И двете компании са се развили доста от ранните си дни, свързани само с уеб браузери”, обяви изпълнителният директор на Opera Ларс Бойлесен. “Skyfire ни позволява да разширим нашето портфолио с нови възможности в сферата на видео клиповете, оптимизацията на приложенията и смартфоните и таблетите. Очакванията са, че към 2015 г. гледането на видео клипове ще съставлява две трети от глобалния мобилен трафики по този начин ние от Opera предлагаме ново решение за мобилните оператори и интернет търсачки”.
Технологията на Skyfire за компресиране намалява обема на трафика и може да се адаптира в случай на спадове в мрежовия капацитет.