Времето е едно от най-важните неща за дребния бизнес предприемач. Изследванията сочат, че то е от по-съществено значение дори и от компютрите, мобилните телефони и офиса. Нещо повече – една четвърт от предприемачите в САЩ са склонни да платят по 500 долара, стига да спечелят един допълнителен час на ден.
Живеенето в 25-часов ден, разбира се, е невъзможно. Няколко прости съвета обаче ще ви помогнат да управлявате времето си много по-ефективно.
1. Упълномощавайте своите служители
Бизнес мениджърите трябва да престанат да се занимават с дребни ежедневни задачи. Вместо това те трябва да се концентрират върху големите проблеми. Упълномощавайте своите служители – не се притеснявайте да им давате задачи, които по принцип са присъщи за шефа. По този начин те се научават на по-голяма отговорност.
2. Опознайте облака
Приложения като Google Docs позволява на бизнес мениджърите да общуват и работят със своите служители в реално време, докато с Evernote могат да създават бележки в движение. Съществуват хиляди прости и ефективни решения, предназначени за бизнес обществото, които спестяват ценно време.
3. Научете се кога да вдигате телефона и кога не
Наличието на виртуален телефонен номер позволява на дребните предприемачи да работят отвсякъде, без да се притесняват, че ще пропуснат важно обаждане или няма да знаят какво се случва в компанията. Същевременно те ще могат да подбират внимателно и своите обаждания и ще преценяват кога да вдигат и кога не.
4. Направи си сам? Понякога
Когато си дребен предприемач е изкусително да вършиш всичко. Времето обаче е пари. Важно е да сте наясно кога е по-добре да наемете друг да ви свърши конкретна специализирана задача.
5. Отделете време за почивка
Изследванията показват, че бизнес мениджърите са най-продуктивни, когато са щастливи и здрави. Отделяйте по няколко часа на ден за релакс и почивка, позволете на съзнанието ви да се отдалечи от ежедневните задачи поне за малко.