Канадската компания BlackBerry – известна до скоро като Research in Motion – ще се изтегли официално от японския пазар.
Причината е проста – японците не се интересуват от смартфоните на компанията.
“В момента сме съсредоточени върху дебюта на BlackBerry 10 на ключовите ни пазари и до момента там, където BlackBerry Z10 е в продажба, резултатите са позитивни”, казва говорителката на едноименната компания Ейми МакДауъл. “Япония не е голям пазар за нас и на този етап не възнамеряваме да пускаме новите си телефони там”.
Компанията все пак ще продължи да поддържа своите апарати в Страната на изгряващото слънце.
Този ход не е толкова изненадващ предвид, че делът на BlackBerry в Япония постепенно запада в последните няколко години. Към момента нейните продукти са толкова назад, че дори не попадат в редовните класации на comScore за продажбите на смартфони в Япония. Проучването на статистическата компания за миналото лято постави BlackBerry в графа “други”. Същото проучване показа още, че цели 24 милиона японци притежават смартфони.