Apple трябва да направи реформи в начина, по който работи със своите доставчици, така че да е в състояние в крайна сметка да пуска iPhone модели на по-ниски цени.
Това твърди бившият изпълнителен директор на компанията Джон Скъли, който оглавяваше Apple между 1983 и 1993 г.
Според него в момента пазарите в развиващите се страни достигат върхови точки спрямо търсенето на смартфони и за да бъде успешна, компанията трябва да продава именно там. Тъй като обаче потребителите на тези пазари нямат достатъчно високи финансови възможности, решението е Apple да намали цените на телефоните си.
“Днес Apple трябва да се адаптира към един много различен свят”, казва Скъли пред Bloomberg. “След като цените на смартфоните падат от 500 на 100 долара, определено трябва да преосмислиш стратегията си и начина, по който произвеждаш тези продукти, така че да излезеш на печалба”.
Думите на Скъли задочно потвърждават слухове, тиражирани от Wall Street Journal, според които Apple вече работи върху бюджетна версия на iPhone, предназначена именно за развиващите се пазари.
Освен това Джон Скъли вижда в Samsung основния конкурент на ръководената някога от него компания.
“Няма нищо лошо с iPhone 5, но Samsung вече настигна Apple по отношение на характеристиките на смартфоните. Това е един изключително добър конкурент и разликата между Galaxy S и iPhone 5 вече не е голяма”, казва Скъли, който през 1987 г. бе обявен за най-високоплатения изпълнителен директор в Силиконовата долина.