Twitter и Nielsen сключиха договор, в резултат на който ще бъде създадена нова рейтинг система за ТВ програмите – такава, базирана на активността в социалната мрежа за микроблогинг.
По този начин Nielsen ще стартира първата по рода си рейтинг система, базирана на социална интернет медия.
“Nielsen Twitter TV Ranking” ще се определя на базата на съобщенията, които 140-те милиона потребители на Twitter публикуват и коментират. Тези потребители постват средно по 1 милиард кратки съобщения за два и половина дни, което ще позволи на анализаторите на Nielsen да черпят обилна информация за популярността на различните ТВ програми.
Очаква се новата рейтинг система да дебютира за есенния ТВ сезон на 2013 г.
“По този начин Nielsen се подготвя за еволюцията в начина, по който се развива телевизията”, обяви вицепрезидентът на Twitter Клоуи Сладън. На свой ред Стийв Хаске от Nielsen изтъкна, че така ще бъде получена ценна информация, която дава на рекламодателите по-добър поглед върху техните мултимедийни кампании, които се движат успоредно с ТВ шоу програмите.