Онлайн продажбите на таблети по време на традиционния потребителски щурм на Черния петък след Деня на благодарността в САЩ са били доминирани изключително от предложения на Apple.
Това показват данни на аналитичен пазарен доклад на IBM, според когото цели 88 процента от продадените таблети тогава принадлежат на серията iPad.
Далеч назад след Apple остават таблетни модели като Nook, Kindle и Samsung Galaxy, всеки от тях с 3 или по-малко процента от продажбите на Черния петък.
Успоредно с това IBM отчита и повишена потребителска активност през мобилни устройства. Според компанията покупките през мобилни джаджи възлизат на 16 процента от всички онлайн сделки миналия петък, а пак тогава посещенията на търговски сайтове през мобилни устройства са общо 24 процента.
Повишило се е и влиянието на известните социални мрежи върху потребителските нагласи – според IBM препратки и информация от сайтове като Facebook, Twitter, LinkedIn и YouTub са генерирали 34 процента от всички онлайн продажби.