Продажбите на новия Windows 8 са “доста под очакваното”, твърди анализатор относно пазарното представяне на операционната система.
“Продажбите на Windows 8 и свързания с него хардуер са доста под вътрешните очаквания и прогнози на Microsoft, а в самата компания се описват като разочароващи”, пише Пол Търо на Supersite for Windows като се позовава на източник от Microsoft.
Виновникът за това?
“Слабите дизайни на РС производителите и недостатъчната наличност на продуктите им”, твърди Търо.
Според него самият Windows 8 също има вина за слабото си представяне, тъй като е “объркващ” за потребителите, тъй като често смества концепциите за настолна и тъчскрийн операционна система. Едновременното пускане на Windows 8 Pro и Windows 8 RT също е проблематично.
“Въпреки че Windows 8 Pro може да подкарва стар Windows софтуер, Windows 8 RT не може”, твърди анализаторът.
“Разделението между Windows 8 и Windows 8 RT прави позиционирането на Windows 8 трудно”, изтъква и Роджър Кей от EndPoint Technologies. “Новият тъчскрийн интерфейс е фантастичен за мобилния пазар, но да преобърнеш всичко наопаки само заради това?!”
Изпълнителният директор на Microsoft Стив Балмър изглежда не е съгласен с тези твърдения и вече изтъкна, че само за първите няколко дни на пазара от Windows 8 са били продадени 4 милиона копия. Въпреки това изглежда, че повечето потребители не бързат с ъпгрейда, което се потвърждава и от анализите на Търо и Кей.