Само за няколко години социалните медии драстично промениха начина, по който хората от цял свят комуникират помежду си, като тази тенденция важи с пълна сила и за България. Социалните мрежи имат все по-важна роля в начина ни на живот, като 20% от българите признават, че четат или разглеждат всичко, което се публикува онлайн, дори и обикновените неща, според проучване по поръчка на Intel.
то е проведено от Eurostat сред 406 онлайн български потребители на възраст между 18 и 45 години, които притежават акаунт в минимум една социалн амрежа.
Почти половината от българите (49%) четат или разглеждат само важната информация, споделена онлайн, сочи проучването. Младежите на възраст между 18 и 24 години и жените са по-любопитни за това какво се публикува в социалните мрежи в сравнение с останалите групи респонденти.
Според изследването българите посочват различни причини за използването на социалните мрежи. 42% от респондентите заявяват, че публикуват или четат информация онлайн, за да изразят мнение или да се изкажат по определена тема, докато за 32% това е начин да се чувстват по-свързани с другите, а само 24% го правят, за да намерят нови приятели.
Най-голямото количество информация, което се публикува онлайн, е под формата на снимки, докато видео файловете се подреждат на пето място. Не е изненадващо, че най-малко споменаваните теми, които се споделят или четат, са съответно “информация от религиозен характер или лирика” и “информация за колеги и шефове”.
Интернет също така се явява и място за дискусии, които хората иначе не биха водили – освен публикуване на неща, свързани със спорт, политика и т.н., респондентите използват виртуалното пространство и за обсъждане на пиперливи теми (26%) или за споделяне на лична информация (21%).