App.net изгражда алтернатива на Twitter без реклами

Twitter планира да ограничи достъпа до своя приложно-програмен интерфейс (API) и повечето софтуерни разработчици са притеснени от този факт. 

Една доста смела организация обаче се опитва да намери решение на проблема. Тя се надява, че ще успее да се съревновава с Twitter, като изгради пълноценна социална мрежа, в която няма да има каквито и да било реклами.

В момента екипът зад App.net е събрал над 600 хил. долара посредством кампания в Kickstarter. Той вече е готов да създаде “социална услуга, в която на първо място идват разработчиците, не рекламодателите.” Тяхната мрежа ще се финансира от самите потребители. Те ще плащат по 50 долара на година за основен достъп. Разработчиците пък ще трябва да дават по 100 на година за достъп до API и поддръжка.

Според Далтън Калдуел, съосновател на App.net, Twitter няма да успее да реализира своя потенциал, тъй като се е продала на рекламодателите. Микроблогът “можеше да бъде една от основите на интернет посредством своя мощен API – обяснява той. – Вместо това рекламните групи спечелиха”. Сега следващата стъпка на Twitter ще е да “убие всички свои останали клиенти, за да контролира съдържанието.”