Разследване на Би Би Си показва, че компаниите пропиляват огромни парични средства за реклами, които спечелват “харесвания” във Facebook от потребители, които нямат реален интерес към техните продукти.
Оказва се също така, че много от собствениците на акаунтите, които са кликнали на линка, са подали лъжлива лична информация. Според експерт по сигурността някои от профилите са фалшиви или се управляват от компютри, разпространяващи спам.
Facebook заяви, че “не е забелязала доказателство за съществуването на значителен проблем”.
“Харесванията” се ценят особено виско от маркетинг отделите на водещите брандове. Веднъж щом даден потребител кликне върху линк, принадлежащ на дадена компания, тя може да публикува съдържание върху неговата новинарска стена, да му изпраща съобщения и да уведомява приятелите му за това, което е направил.
Facebook от своя страна прави пари, като таксува компанията за реклами, привличащи “харесвания”. Някои от клиентите на социалната мрежа успяват да привлекат милиони like-ове по този начин.