Около 70 процента от собствениците на смартфони и таблети не обичат да плащат за приложения за своите устройства и се ограничават само да минимални разходи. Оказва се обаче, че онези, които все пак харчат значително, компенсират това.
Това показва ново проучване на ABI Research, чиято задача е да прецени навиците на редовните мобилни потребители и тяхното отношение към хилядите приложения, на които може да се натъкнете в App Store на Apple и Google Play за Android.
Оказва се, че цели 70 процента от мобилните потребители или не купуват абсолютно никакви приложения, или разходите, които правят за тях са наистина пренебрежимо малки. Те плащат не повече от 7.50 долара на месец за нови приложения.
На свой ред обаче останалите 30 процента се оказват доста по-склонни да посегнат към портфейла, когато нещо привлече тяхното внимание. Едва 3 процента от собствениците на таблети и смартфони харчат цели 1/5 от парите, давани за приложения, с което компенсират цялостната стиснатост.
На базата на проведеното проучване ABI Research счита, че разработчиците на мобилен софтуер трябва да се съсредоточат върху дългосрочната стратегия за т.нар. freemium модел, който има потенциалът да се окаже най-печеливш.