Притиснат от нарастващата конкуренция в онлайн търговията, гигантът Best Buy обяви, че възнамерява да предприеме драстични съкращения на наличните си активи.
На практика това означава, че компанията ще затвори цели 50 от своите магазини преди края на 2012 г.
Според компанията това се налага най-вече поради слабите резултати от продажбите през последното тримесечие, както и от не особено добрите прогнози за бъдещето.
Наблюдатели твърдят, че причината за срива в продажбите на Best Buy е изключително силното представяне на главния конкурент Amazon. Въпреки че поддържа мащабен онлайн каталог, Best Buy все още разчита и на десетки физически магазини, които влекат след себе си сериозни разходи за поддръжка. От своя страна Amazon се утвърди като лидер в продажбите на потребителска електроника преди всичко като онлайн верига.