Sony: на червено за пореден път

В областта на потребителската електроника Sony е марка, която не се нуждае от представяне. Оказва се обаче, че дори и гигантите имат своите трудни моменти. Лошото е, когато те продължават с години.

Или по-точно четири.

По всичко личи, че японската компания ще приключи четвърта поредна година на червено, след като вече станаха ясни резултатите от последното тримесечие на 2011 г. А с чисти загуби от 1.5 милиарда долара те бележат края на най-лошото тримесечие на компанията за последната година.

В резултат на шокиращия резултат Sony незабавно ревизира крайните си прогнози за 2011 г. и вече очаква да приключи годината с повече от 3 милиарда долара загуби.

Оказва се, че най-слабото звено в компанията е именно нейното подразделение Потребителски продукти и услуги, в което е конзолата PlayStation 3 и HD телевизорите, които компанията произвежда. Само там за периода октомври . декември 2011 г. са регистрирани 1.2 милиарда долара загуби. За сравнение през същия период за 2010 г. звеното е реализирало доста по-добри резултати.

Според Sony причина за спада от 24 процента в продажбите са маркетинговите разходи, които са се оказали по-високи от очакваното и промяната в цената на PS3. Друг виновник за лошите продажби на телевизори са опостушителните наводнения в Тайланд, които засегнаха много лошо заводите на компанията в азиатската държава.

За периода окотмври – декември 2011 г. са продадени 6.5 милиона бройки от PS3, като с това общият брой продадени конзоли за финансовата година става 12 милиона. Очакванията на Sony са до нейното завършване през март 2012 г. да бъдат продадени още само 2 милиона. Компанията оценява общия брой продадени конзоли от началото на цикъла на 62 милиона.

Що се отнася до игрите за PS3, през последното тримесечие на миналата година са продадени 66.2 милиона бройки, а до момента в рамките на финансовата година техните продажби наближават 130 милиона. Sony счита, че от пускането на PS3 насам за нея са били продадени 568 милиона игри.

В светлината на негативните резултати идва и рокадата на върха на компанията, при която досегашният шеф на потребителската електроника Каз Хирай ще замени сър Хауърд Стингър като изпълнителен директор и президент на Sony.

“Въпреки, че сега времената са доста тежки за нас, щяхме да бъдем дори в още по-лоща ситуация, ако не бе лидерския талант на сър Хауърд Стингър”, заяви Хирай, чието име се свързва най-вече с успеха на PlayStation 3.

“Пътят пред нас е ясен – трябва да се съсредоточим върху ядрото на нашия бизнес с потребителска електроника”, разкри бъдещата стратегия на Sony новият й шеф, който ще заеме поста си от април. “Най-голям интерес за нас са смартфоните и видео игрите, но освен това трябва да си върнем телевизиония бизнес и да засилим иновациите, които ни позволяват да се разгърнем в нови сфери на бизнеса”.